İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAED161 | ||||||||
Ders İsmi: | Humanities and Social Sciences 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, insana ilişkin şu iki temel soruyu hareket noktası alır: “İnsan nasıl var oldu?” “İnsan nasıl ‘insan’ oldu?” Birbiriyle ilişki ve geçişlilik içindeli bu iki sorudan birincisi biz insanları, parçası olduğumuz doğal varlık alanı içerisinde kavramaya çalışır. İkinci soru ise insanı diğer canlılardan ayrı kılan, ona “canlı-üstü” varlık konumu kazandıran ”kültür”ün ortaya çıkışı ve evrimi üzerinde odaklanır. |
Dersin İçeriği: | Ders, insana ilişkin şu iki temel soruyu hareket noktası alır: “İnsan nasıl var oldu?” “İnsan nasıl ‘insan’ oldu?” Birbiriyle ilişki ve geçişlilik içindeli bu iki sorudan birincisi biz insanları, parçası olduğumuz doğal varlık alanı içerisinde kavramaya çalışır. İkinci soru ise insanı diğer canlılardan ayrı kılan, ona “canlı-üstü” varlık konumu kazandıran ”kültür”ün ortaya çıkışı ve evrimi üzerinde odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Has the skills to define facts, potential and problems in architectural design / planning / design issues and the necessary research for them. | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Birinci bölüm, s. 21-61 arası |
2) | Giriş: Modern toplumsal teori ve sosyoloji | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Birinci bölüm, s. 21-61 arası |
3) | Karl Marx’ın sosyolojisi | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Üçüncü bölüm s. 87-123 arası |
4) | Emile Durkheim | - |
5) | Georg Simmel’in Sosyolojisi | - |
6) | Frankfurt Ekolü ve Eleştirel Teori | - |
7) | VIZE SINAVI | - |
8) | Theodor W. Adorno I: Kültür Endüstrisi | - |
9) | Theodor W. Adorno II: Kültür Endüstrisi | - |
10) | Michel Foucault I: İktidar ve Direnme | - |
11) | Michel Foucault I: İktidar ve Direnme | - |
12) | Pierre Bourdieu I: Habitus ve Alan | - |
13) | Pierre Bourdieu II: Kültürel Sermaye | - |
14) | FİNAL SINAVI | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları David Swartz, Kültür ve İktidar, İletişim Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları David Swartz, Kültür ve İktidar, İletişim Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | ||||||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 4 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 4 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 4 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 4 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 4 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 4 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 4 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 48 |