İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAED162 | ||||||||
Ders İsmi: | Humanities and Social Sciences 2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı tarihte insan gelişiminin evrimsel evrelerinin özellikleri ve dinamikleri değişikliklerin etkenlerini analiz etmek. İnsan gelişiminin göstergelerini sosyal, ekonomik ve kültürel açıdan tartışmak ve teknolojik yenilikler sosyal refah ve eşitsizlikler arasındaki ilişkiyi incelemektir. |
Dersin İçeriği: | Sosyal Evrim. Toplum çeşitleri: Avlayıcı ve toplayıcı, tarım, sanayi ve sanayi sonrası toplumlar. Teknolojik yenilik, zenginlik, güç ve eşitsizlik. İlerleme Çatışkıları. Tarım Devrimi, Sanayi Devrimi, Demokratik devrimler. Gelişme ve özgürlük. Kültür ve sosyal yapı. Teknolojik sebepçilik ve eleştirisi. Günümüz dünyasında insan gelişimi. Gelişmekte olan toplumlarda bilişim ve iletişim. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Modern toplumun oluşumunun arkaplanı | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Birinci bölüm, s. 21-61 arası |
2) | Giriş: Modern toplumsal teori ve sosyoloji | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Birinci bölüm, s. 21-61 arası |
3) | Karl Marx’ın sosyolojisi | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Üçüncü bölüm s. 87-123 arası |
4) | Emile Durkheim’nı sosyolojisi | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Beşinci bölüm, s. 147-181 arası |
5) | Georg Simmel’in Sosyolojisi | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Sekizinci bölüm, s. 237-263 arası |
6) | Max Weber’in Sosyolojisi | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Dördüncü bölüm, s. 123-147 arası |
7) | Ara Sınav | Yok |
8) | Frankfurt Ekolü ve Eleştirel Teori | Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, VII. Bölüm s. 260-281 |
9) | Theodor W. Adorno I: Kültür Endüstrisi | Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, VII. Bölüm s. 260-281 |
10) | Theodor W. Adorno II: Kültür Endüstrisi | Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, VII. Bölüm s. 260-281 |
11) | Michel Foucault I: İktidar ve Direnme | Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, VII. Bölüm s. 52-100 |
12) | Michel Foucault II: İktidar ve Direnme | Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, VII. Bölüm s. 52-100 |
13) | Pierre Bourdieu I: Habitus ve Alan | David Swartz, Kültür ve İktidar, İletişim Yayınları, s. 137-201 |
14) | Pierre Bourdieu II: Kültürel Sermaye | David Swartz, Kültür ve İktidar, İletişim Yayınları, s. 263-301 |
Ders Notları / Kitaplar: | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları David Swartz, Kültür ve İktidar, İletişim Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları David Swartz, Kültür ve İktidar, İletişim Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | ||||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 1 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 5 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 1 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 1 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 2 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 2 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 5 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 4 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Tez Hazırlama |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 8 | 16 |
Juri | 1 | 2 | 2 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 60 |