DENT421 Oral Diagnosis and Radiology IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği ( İngilizce )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği ( İngilizce )
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT421
Ders İsmi: Oral Diagnosis and Radiology II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: DENT331 - Oral Diagnosis ve Radiology I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET İLGÜY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ağız hastalıklarını tanır, ayırt eder. Sistemik hastalıkların ağız belirtilerini ayırt eder. Enfeksiyon hastalıkların ağız belirtilerini tanır. Tedavi planlaması yapar. Acil durumlara müdahale eder.
Dersin İçeriği: Sistemik hastalıklar ve Diş Hekimliği Baş-Boyun Bölgesinde Diş Hekimliğini İlgilendiren Ağrılar Otoimmun Hastalıklar, Radyoterapi ve Kemoterapi Hastaları Ağız Hastalıkları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu dersin sonunda öğrenci diş hekimliğinde kullanılan tüm radyolojik uygulamalar hakkında fikir sahibi olur.
2) Konik ışınlı bilgisayarlı tomografik görüntüleme yönteminin çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını öğrenir. Anatomik ve patolojik yapıların yorumlanması hakkında bilgi sahibi olur.
3) İmplantolojide radyografik incelemenin yerini, kullanılan yöntemleri, görüntüleme yöntemlerinin endikasyonu ve yorumlanmasını hakkında bilgi sahibi olur.
4) Bu dersin sonunda diş hekimliğinde ve tıpta kullanılan ileri görüntüleme yöntemleri, çalışma metodları ve endikasyonları hakkında fikir sahibi olur.
5) Odontojenik kistlerin etyolojisi, klinik ve radyolojik özellikleri, ayırıcı tanıları hakkında bilgi sahibi olur.
6) Nonodontojenik kistlerin etiyolojisi, klinik ve radyolojik özellikleri ile ayırıcı tanıları hakkında bilgi sahibi olur.
7) Öğrenci bu dersle birlikte çenelerde görülen enfeksiyonların alt tiplerine göre klinik ve radyolojik özellikleri ile ayırıcı tanılarını öğrenir.
8) Çene kemiklerinde tutulum gösteren fibroosseöz lezyonlar ve diğer kemik hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
9) Kemik metabolizma hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur, çene tutulumlarını tanır.
10) Genetik ve gelişimsel kemik anomalileri hakkında bilgi sahibi olur, maksillofasiyal bölge tutulumlarını tanır.
11) Odontojenik tümörlerin etyolojisini, sınıflamasını, klinik ve radyolojik özellikleri, ayırıcı tanıları ve tedavi seçenekleri hakkında bilgi sahibi olur.
12) Nonodontojenik tümörlerin etyolojisini, sınıflamasını, klinik ve radyolojik özellikleri, ayırıcı tanıları ve tedavi seçenekleri hakkında bilgi sahibi olur.
13) Maksillofasiyal bölgede görülen dental ve fasiyal travmaların sınıflaması, klinik ve görüntüleme özellikleri ile tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
14) Dentomaksillofasiyal bölgeleri etkileyen radyopak ve radyolusent tüm lezyonların radyolojik özelliklerinin ayırıcı tanılarının yapılması için gereken özellikleri tanır, radyolojik algoritma ve farklı radyografi tekniklerini yorumlama hakkında bilgi sahibi olur.
15) Oral mukozanın tüm bölgelerinde görülen anatomik varyasyonlar hakkında bilgi sahibi olur ve patolojiden ayırt eder.
16) Ağız hastalıklarının teşhisinde kullanılan yardımcı klinik muayene yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
17) Oral kavitede görülen primer ve sekonder lezyonları tanır, lezyonların evreleri, histopatolojik özellikleri, benzerlik ve farklılıkları ile klinik bulgularını bilir.
18) Oral mukoza ve perioral bölgede görülen fizyolojik, patolojik ve dış kaynaklı pigmentasyonları tanır.
19) Dil hastalıklarının sınıflaması, klinik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. Anatomik varyasyonlar ile patolojileri ayırt eder.
20) Dudak hastalıklarını tanır. Sınıflamasını, klinik özelliklerini ve tedavi yaklaşımlarını bilir.
21) Aft hastalıklarını tanır, klinik özelliklerini ve ayırıcı tanılarını tanır.
22) Liken ruber planusun etiyolojisini, demografik dağılımını, alt tiplerini, klinik görünümü ve bulgularını tanır. Ayırıcı tanısını yapar. Tedavi yaklaşımları hakkında fikir sahibi olur.
23) Vezikülobüllöz hastalıkları bilir, etiyolojisi ve klinik seyirlerini anlar. Klinik bulgularını tanır ve ayırıcı tanılarını yapar.
24) Fungal enfeksiyonların oral mukoza ve perioral mukozada meydana getirdiği lezyonları tanır. Protez stomatitini evrelendirir. Tedavisini bilir.
25) Prekanseröz lezyonlar hakkında fikir sahibi olur. Etiyolojik ve predispozan faktörler, klinik görünümleri, semptomları ve seyirleri hakkında fikir sahibi olurlar. Tedavi yaklaşımlarını anlar, idame tedavisi, biyopsi ve cerrahi yaklaşım gerekliliğini değerlendirir.
26) Oral mukozayı etkileyen spesifik ve viral enfeksiyonları tanır. Klinik özelliklerini ve ayırıcı tanıları bilir, tedavi yaklaşımları hakkında fikir sahibi olur.
27) Ağız kanserleri hakkında bilgi sahibi olur. TNM sınıflamasını anlar. Tedavi seçenekleri ve prognozları değerlendirir.
28) Allerjik reaksiyonları tanır. Etiyolojik faktörleri, tedavi yaklaşımlarını ve olası komplikasyonları bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oral and Maxillofacial Pathology, 4th Edition Brad W. Neville, DDS, Douglas D. Damm, DDS, Carl M. Allen, DDS, MSD and Angela C. Chi, DMD.

Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi, Harorli. Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevi
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Akran Değerlendirmesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 28 % 0
Derse Özgü Staj 16 % 15
Ödev 3 % 5
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Derse Özgü Staj 4 16 64
Ödevler 3 6 18
Ara Sınavlar 3 3 9
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 120