Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR446 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlıkta Yapay Zeka ve Motor Öğrenme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte/Üniversite | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA KENDAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, fizyoterapi öğrencilerini sağlık sektöründeki yapay zeka temel kavramları ve uygulamalarına tanıtmak, özellikle fizyoterapi uygulamalarını geliştirmedeki rolüne odaklanmaktır. Öğrenciler, hasta bakımını, teşhisi, tedavi planlamasını ve kişiselleştirilmiş tıbbı devrimleştiren çeşitli yapay zeka araçlarını ve teknolojilerini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Sağlıkta Yapay zekanın tanıtımı ve önemi, fizyoterapide yapay zeka, Fizyoterapide yapay zeka geleceği ve motor öğrenme; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlıkta Yapay Zekanın Tanıtımı ve Önemi | |
2) | Makine Öğrenmesinin Temelleri | |
3) | Sağlıkta Veri: Yönetim ve Etik Değerlendirmeler | |
4) | Tıbbi Görüntüleme ve Tanıda Yapay Zeka | |
5) | Sağlık Dokümantasyonunda Doğal Dil İşleme | |
6) | Hasta Bakımında Öngörücü Analitik | |
7) | Fizyoterapide Robotik ve Yapay Zeka | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Giyilebilir Teknoloji ve Hasta İzleme | |
10) | Tele Sağlık ve Yapay Zeka | |
11) | Sağlıkta Yapay Zekanın Etik Etkileri | |
12) | Sağlık Çözümlerinde Yasal Yönler ve Veri Gizliliği | |
13) | Vaka Çalışmaları: Fizyoterapide Yapay Zeka Başarı Hikayeleri | |
14) | Fizyoterapide Yapay Zeka Geleceği | |
15) | Yapay Zekada Motor Öğrenmenin Yeri | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Kumar, A., Ahirwal, M. K., & Londhe, N. D. (2022). Sağlık Bakımı için Yapay Zeka Uygulamaları. CRC Press. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 |