Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR444 | ||||||||
Ders İsmi: | Koruyucu Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte/Üniversite | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EBRU ALOĞLU ÇİFTÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; sağlıklı, hasta ve özürlü populasyonda yararlanılan koruyucu fizyoterapi yöntemlerini, amaçlarını ve uygulama yöntemlerini tanımlama ve uygulama becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında koruyucu fizyoterapi yöntemleri ve bunların farklı populasyonlara uygulanması ve etkileri ele alınarak literatür ile tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi | |
2) | Yaşam Kalitesi | |
3) | Koruyucu Egzersizler | |
4) | Spor Yaralanmalarında Korunma | |
5) | Bulaşıcı Olmayan (Kronik) Hastalıklardan Korunma | |
6) | Yaşlılık Döneminde Koruyucu Sağlık Hizmetleri | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Gebelik ve Gebelik Sonrası Dönemde Koruyucu Fiziksel Aktivite ve Egzersiz | |
9) | İş Yerlerinde Ergonomik Yaklaşımlar | |
10) | Cinsel Hastalıklarından Korunma Yolları | |
11) | Kanserde Koruyucu Yaklaşımlar | |
12) | Madde Bağımlılığından Korunma | |
13) | Müzik Terapi | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Naidoo and Wills" Health Promotion Foundations for Practice"W.B. Saunders London 1994 2. Süreli Yayınlar 3. Physiotherapy, Am J Health Promot., Public Health Nutr.,A.J. Physical Therapy and Rehabilitation 2. İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar. 2022. Hülya YÜCEL |
Diğer Kaynaklar: | 1. Naidoo and Wills" Health Promotion Foundations for Practice"W.B. Saunders London 1994 2. Süreli Yayınlar 3. Physiotherapy, Am J Health Promot., Public Health Nutr.,A.J. Physical Therapy and Rehabilitation 2. İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar. 2022. Hülya YÜCEL |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 56 |