Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR356 | ||||||||
Ders İsmi: | Neonatal Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA KENDAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, neonatal dönemde, riskli bebek grubunda yer alan bebeklerde nöromotor değerlendirme ve erken fizyoterapi, aile eğitimi, kardiopulmoner değerlendirme ve fizyoterapisine genel bakış açısını vermektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında; neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemler, neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçları, yüksek riskli infantlarda genel fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi, yüksek riskli infantlarda nöromotor değerlendirme yöntemleri, yüksek riskli infantlarda erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, yüksek riskli infantlarda pozisyonlama, özel tutuş teknikleri, aile eğitimi, neonatal dönemde riskli infantlarda kardiopulmoner problemler, neonatal kardiopulmoner değerlendirme yöntemleri ve neonatal kardiopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları konularına yer verilmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemler | |
2) | Neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçları | |
3) | Yüksek riskli infantlarda genel fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi | |
4) | Yüksek riskli infantlarda nöromotor değerlendirme yöntemleri | |
5) | Yüksek riskli infantlarda erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları | |
6) | Yüksek riskli infantlarda pozisyonlama, özel tutuş teknikleri, aile eğitimi | |
7) | Genel tekrar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Neonatal dönemde riskli infantlarda kardiopulmoner problemler | |
10) | Neonatal dönemde görülebilen kardiopulmoner problemler | |
11) | Neonatal kardiopulmoner değerlendirme yöntemleri 1 | |
12) | Neonatal kardiopulmoner değerlendirme yöntemleri 2 | |
13) | Neonatal kardiopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları 1 | |
14) | Neonatal kardiopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları 2 | |
15) | Vaka çalışması | |
16) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi’de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Örnek olay çalışması |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 |