İAED181 Computer Aided Design 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İAED181
Ders İsmi: Computer Aided Design 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilgisayar destekli tasarım programları aracılığıyla, tasarım ve çizim becerilerinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenci;
•Bilgisayarı mimari sunum aracı olarak kullanabilme,
•Bir tasarım ya da projeyi sunumlar ile ifade edebilme,
•Photoshop kullanarak tasarımlarını sunabilme,
•Kendi içmimari projesini paftalarla ifade edebilme yetisi kazanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, Photoshop'un arayüzü, araçları ve temel işlevleri hakkında bilgi sahibi olmaktadır.
2) Öğrenciler, fotoğraf ve görüntülerde düzenleme yapabilme, renk ayarları ve düzenlemeleri konusunda teorik bilgi edinmektedir.
3) Öğrenciler, iç mekan görüntülerinde perspektif düzenlemeleri yaparak teorik bilgiyi uygulamada kullanma becerisi kazanmaktadır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İç mekanlarda perspektif düzenleme ve deformasyon araçlarını kullanarak pratiğe geçirme.
2) Gerçek bir iç mekan projesi üzerinde Photoshop becerilerini kullanma ve tasarımları görsel olarak sunma pratiği.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Photoshop'un temel arayüzü, araçları ve kullanım alanları hakkında genel bilgi ve programın tanıtımı Yok
2) Katmanların tanıtılması ve seçim araçları kullanımı Yok
3) Photoshop'un genel araçlarının tanıtılması ve gerekli arayüz ayarlamaların yapılması Yok
4) Sayfa boyutları ve yeni sayfa açılımında ilgili ayarlarının düzenlenmesi Yok
5) Grid ayarlarının planlanması ve referans çizgilerin kullanılması Yok
6) Perspektif düzenleme ve deformasyon araçlarının tanıtılması ve pratiği Yok
7) Boyama araçları ve kısayolların tanıtılması Yok
8) Vize Sınavı Yok
9) İzometrik perspektif gridleri oluşturma ve bu perspektife uygun şema çalışmaları Yok
10) İç mekan fotoğraflarının düzenlenmesi: ışık, kontrast, renk düzenlemeleri Yok
11) Proje bileşenlerini birleştirme, iç mekan unsurlarını dijital olarak bir araya getirme Yok
12) İç mekan tasarımının dijital olarak canlandırılması ve görsel sunum teknikleri Yok
13) İç mekan tasarımının dijital olarak canlandırılması ve görsel sunum teknikleri Yok
14) Renk, doku ve malzeme düzenlemeleri üzerine uygulamalar Yok
15) Doku oluşturma ve tanımlama, plan üzerinde doku yerleşimi uygulaması Yok
16) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Photoshop 7.0"; BAYKAL, G. Pusula Yayıncılık ve İletişim, 2012
Diğer Kaynaklar: "Photoshop 7.0"; BAYKAL, G. Pusula Yayıncılık ve İletişim, 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 5
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 2
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 4
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 16 2 32
Ödevler 8 1 8
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92