IAED281 Computer Aided Design 3İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAED281
Ders İsmi: Computer Aided Design 3
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH
Dersi Veren(ler): NATIK KURUCU KOÇANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; bilgisayar destekli tasarım programlarından 3D Studio Max'in kullanım becerisini edindirmek ve program olanaklarıyla elde edilen gerçekçi mekanların üzerinde Photoshop programı yardımıyla sunum yöntemlerini öğrencilere aktarmaktır.

Dersin İçeriği: Ahşap, metal, cam, CTP gibi mekan ve mobilya tasarımında kullanılan başlıca malzemeler ve bunlarla birlikte kullanılan yardımcı malzemeler, yapıştırıcılar, çiviler, vernikler, yer kaplamaları, döşemelik kumaşlar hakkında dersler içerir. Öğrenci ödevleri, örnek materyallere aşina olmayı ve konuyla ilgili tartışmaları teşvik eder.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, 3ds Studio Max programının amaç ve temel özellikleri hakkında temel bir anlayış kazanırlar.
2) Öğrenciler, 3D sahnelerinin görsel sunumunu geliştirmek için kamera, ışık ve gölgeleri kullanabilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Katılımcılar, 3ds Studio Max arayüzünde gezinmeyi, File ve Edit menü komutlarını anlar ve kullanabilirler.
2) Katılımcılar, Modify komutlarını pratik örneklerle kullanarak 3D nesneleri manipüle etme becerilerini geliştirirler.
3) Öğrenciler, 2D ve 3D Şekiller komutlarını öğrenip uygulayarak geometrik formları oluşturup ve manipüle edebilirler.
4) Create ve Material Editor komutlarını uygulayarak, malzemelerin oluşturulmasını ve manipüle edilmesini sağlayabilirler.
5) Öğrenciler, harita kütüphaneleri oluşturma yöntemlerini kullanarak, renk ve doku uygulamanın pratik gösterimini yapabilirler.
6) Öğrenciler, 3ds Studio Max'te render işleminin yanı sıra Photoshop'a aktarımını ve daha fazla işleme için etkiler, boyama, metin ve çizim komutlarını uygulama sürecini yürütebilirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler, 3ds Studio Max içindeki gelişmiş ayarları anlar ve uygulamak için pratiğe yönelik bir yaklaşım geliştirebilirler.
2) Öğrenciler, Komut Paneli'nin işlevlerini teorik anlayış ve gerçek dünya örnekleri ile uygulayabilerler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması ve içeriğin aktarılması 3ds Studio Max programına giriş Kavramsal olarak programın tanıtılması -
2) 3ds Studio Max arayüzünün tanıtılması File ve edit menü komutlarının açıklanması -
3) Settings ve options menülerinin uygulamalı anlatımı Mouse 'un işlevlerinin tanıtılması -
4) Command panel fonksiyonlarının tanıtılması ve örneklerle uygulanması -
5) Modify komutlarının örnekler yardımı ile uygulamalı açıklaması -
6) 2d ve 3d shapes komutlarının örnek uygulamalarla anlatımı -
7) Create ve material editor komutlarının örnekler ile açıklanması -
8) Vize Sınavı -
9) Map kütüphanesi oluşturma yöntemlerinin açıklanması ve uygulamalı gösterimi, Renk/doku çalışması ve atanması hakkında örnekli anlatım -
10) Kamera, light ve shade komutları ve ayarlarının uygulamalı olarak gösterimi -
11) Sunum ve sunum ayarlarının örneklerle anlatımı -
12) Render 'ın Photoshop programına atılması ve işlenmesi -
13) Efektler, boyama, metin ve drawing komutlarının örnekli gösterimi -
14) Modify , layers, paths, filters fonksiyonlarının uygulamalı gösterimi -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 3DS Max ile görselleştirme"; ÇELİK, E. Değişim Yayınları, 2015
Diğer Kaynaklar: 3DS Max ile görselleştirme"; ÇELİK, E. Değişim Yayınları, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

9

2

5

6

7

8

10

3

4

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 3
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 4
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 4
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 2
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 3
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 4
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 16 2 32
Ödevler 8 1 8
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92