Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR338 | ||||||||
Ders İsmi: | Geriatrik Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA KENDAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri anlamak, sağlıklı ve özürlü yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaları kavramak, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi konusunda bilinçlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında; gerontoloji, geriatri ve yaşlanma ile ilgili tanımlar, yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler, kas-iskelet sisteminde ve kardiyopulmoner sistemde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler, yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişiklikler, fonksiyonel değerlendirme yöntemleri ve düşmeler, geriatride multidisipliner ekip çalışmasının önemi, yaşlılara uygun egzersiz programları, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi ve yaşlılıkta fizyoterapiye yönelik çalışma alanları konularına yer verilmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gerontoloji, Geriatri ve Yaşlanma ile İlgili Tanımlar | |
2) | Yaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler | - |
3) | Kas-İskelet Sisteminde Yaşlanma ile Meydana Gelen Biyomekanik Değişiklikler | - |
4) | Sinir Sisteminde Yaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler | - |
5) | Kardiyopulmoner Sistemde Yaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler | - |
6) | Yaşlanma ile Ortaya Çıkan Duyu-Algı-Motor Değişiklikler | - |
7) | Fonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri ve Düşmeler | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Geriatride Multidisipliner Ekip Çalışmasının Önemi | - |
10) | Yaşlılara Uygun Egzersiz Programları | - |
11) | Sağlıklı Yaşlanma ve Yaşam Kalitesi | - |
12) | Yaşlılıkta Fizyoterapiye Yönelik Çalışma Alanları | - |
13) | Geriatride literatür taraması | - |
14) | Genel tekrar | - |
15) | Genel tekrar | - |
16) | Final sınav | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995 Cassel, Christine; Riesenberg, Donald E.; Sorensen, Leif B.; Walsh, John R. "Geriatric medicine". NewYork, 1990 Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992 Squires, Amanda J. "Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team."NewYork, 1988 Rossman, Isadore. "Clinical geriatrics", Philadelphia, 1986. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | 3 |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. | 5 |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |