FTR338 Geriatrik Rehabilitasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR338
Ders İsmi: Geriatrik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA KENDAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri anlamak, sağlıklı ve özürlü yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaları kavramak, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi konusunda bilinçlendirmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında; gerontoloji, geriatri ve yaşlanma ile ilgili tanımlar, yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler, kas-iskelet sisteminde ve kardiyopulmoner sistemde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler, yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişiklikler, fonksiyonel değerlendirme yöntemleri ve düşmeler, geriatride multidisipliner ekip çalışmasının önemi, yaşlılara uygun egzersiz programları, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi ve yaşlılıkta fizyoterapiye yönelik çalışma alanları konularına yer verilmiştir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Geriatrik sağlıklı ve hasta kişilerde gözlenen klinik özellikleri tanımlayabilme ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarıyla ilişkilendirebilme
2) Çeşitli hastalıklarda geriatrik hastaların fizyolojik cevapları ile ilgili bilgi edinebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Geriatrik hasta değerlendirebilme, hastaların problemlerinin tanımlayabilme ve yorumlanması konusunda deneyim kazanabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Uygun tedavi yaklaşımlarını planlayabilme ve uygulayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Geriatride görülen çeşitli hastalıklarda yaşlı bakımını sağlayan diğer sağlık personeli ile multidisipliner çalışma becerisi kazanabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gerontoloji, Geriatri ve Yaşlanma ile İlgili Tanımlar
2) Yaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler -
3) Kas-İskelet Sisteminde Yaşlanma ile Meydana Gelen Biyomekanik Değişiklikler -
4) Sinir Sisteminde Yaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler -
5) Kardiyopulmoner Sistemde Yaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler -
6) Yaşlanma ile Ortaya Çıkan Duyu-Algı-Motor Değişiklikler -
7) Fonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri ve Düşmeler -
8) Ara sınav -
9) Geriatride Multidisipliner Ekip Çalışmasının Önemi -
10) Yaşlılara Uygun Egzersiz Programları -
11) Sağlıklı Yaşlanma ve Yaşam Kalitesi -
12) Yaşlılıkta Fizyoterapiye Yönelik Çalışma Alanları -
13) Geriatride literatür taraması -
14) Genel tekrar -
15) Genel tekrar -
16) Final sınav -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995
Cassel, Christine; Riesenberg, Donald E.; Sorensen, Leif B.; Walsh, John R. "Geriatric medicine". NewYork, 1990
Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992
Squires, Amanda J. "Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team."NewYork, 1988
Rossman, Isadore. "Clinical geriatrics", Philadelphia, 1986.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. 3
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 80