STMF152 Sanat Tarihi 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve TelevizyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: STMF152
Ders İsmi: Sanat Tarihi 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere tasarımın temel taşları olan estetik, form, renk, kompozisyon ve sembolizm gibi konuları anlamak için sanat tarihini kullanmanın önemini vurgular. Geçmiş sanat akımları, sanatçılar ve eserlerin detaylı incelenmesi, öğrencilere tasarım süreçlerine derinlik katmanın yanı sıra yaratıcılıklarını daha zenginleştirmek için ilham kaynakları sunar. Bu ders, öğrencilere sanat tarihini tasarım projelerine entegre etme yeteneği kazandırarak, geçmişin deneyimlerinden öğrenme ve bunları modern tasarım problemlerine uygulama becerisi geliştirmeyi hedefler. Öğrenciler, sanat tarihini bir kaynak olarak kullanarak yaratıcı tasarım süreçlerini zenginleştirmek ve kültürel değerleri tasarımlarına dahil etmek konusunda bilgi sahibi olurlar.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere tasarımın temel taşları olan estetik, form, renk, kompozisyon ve sembolizm gibi konuları anlamak için sanat tarihini kullanmanın önemini vurgular. Geçmiş sanat akımları, sanatçılar ve eserlerin detaylı incelenmesi, öğrencilere tasarım süreçlerine derinlik katmanın yanı sıra yaratıcılıklarını daha zenginleştirmek için ilham kaynakları sunar. Bu ders, öğrencilere sanat tarihini tasarım projelerine entegre etme yeteneği kazandırarak, geçmişin deneyimlerinden öğrenme ve bunları modern tasarım problemlerine uygulama becerisi geliştirmeyi hedefler. Öğrenciler, sanat tarihini bir kaynak olarak kullanarak yaratıcı tasarım süreçlerini zenginleştirmek ve kültürel değerleri tasarımlarına dahil etmek konusunda bilgi sahibi olurlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat tarihinin gelişimini öğrenme ve dönemleri, akımları, sanatçıları ve eserleri sanat tarihinin ana kavramları çerçevesinde kavrama.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin kapsamı Dersin eğitim metodunun tanıtımı Bilgi Ölçme ve değerlendirme yaklaşımının ve isteminin açıklanması Ders İçeriği ile İlgili Yayınların Tanıtılması(Okuma Listesi) Kompozisyon Çözümleme ve Sanat Metni İncelemeleri üzerine tartışma -
2) İfade ve İlkel Metinleri -August Endell -Andre Derain-Wilhelm Worringer Sanat Metni İncelemesi ve metindeki biçem, renk, kompozisyon ve kavramların tespit üzerine metin yazma. Verilen eser ya da eserlerin kompozisyon analizi -
3) Modern Düşünce Metinleri -Umberto Boccioni -Franz Marc -Karl Maleviç Sanat Metni İncelemesi ve metindeki biçem, renk, kompozisyon ve kavramların tespit üzerine metin yazma. Verilen eser ya da eserlerin kompozisyon analizi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 30