Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı öğrencilere çevresel sanat ve bu alanda üretilen sanat çalışmaları ve tasarımlar hakkında bilgi vermektir. Dersin içeriğinde biyofili hipotezi, ambivalans kavramı ve şamanizm üzerinden kurulan ilişkiler doğrultusunda 1960’lardan günümüze çevresel sanatın yönelimi, yayılımı ve ilgili sanatçıların yaklaşım biçimleri irdelenmektedir. Sanat çalışmaları, dönemi, sanatçı problematiklerinin saptanması analiz edilerek, öğrencilerin sanatta yaratıcılık, problem çözümleme ve eleştirel düşünceyi keşfetmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin temel amacı öğrencilere çevresel sanat ve bu alanda üretilen sanat çalışmaları ve tasarımlar hakkında bilgi vermektir. Dersin içeriğinde biyofili hipotezi, ambivalans kavramı ve şamanizm üzerinden kurulan ilişkiler doğrultusunda 1960’lardan günümüze çevresel sanatın yönelimi, yayılımı ve ilgili sanatçıların yaklaşım biçimleri irdelenmektedir. Sanat çalışmaları, dönemi, sanatçı problematiklerinin saptanması analiz edilerek, öğrencilerin sanatta yaratıcılık, problem çözümleme ve eleştirel düşünceyi keşfetmesi amaçlanmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verme, ders izlencesinin paylaşımı ve
çevresel sanata giriş.
|
yok |
2) |
Çevresel sanatın alt başlıkları. Biyofili hipotezi. Sanat, teknoloji ve çevre ilişkisi.
|
yok |
3) |
Şamanizm. Şaman, doğa ve sanatçı ilişkisinin ‘Kozmik Ağaç’ üzerinden irdelenmesi. J. Beuys örneği. |
yok |
4) |
J. Beuys örneğine devam. Ambivalans kavramı. Sanatçı-doğa-yapıt ilişkisinde ambivalant yaklaşımlar. |
yok |
5) |
1960’ların Arazi Sanatı ve Yeryüzü Sanatı kapsamında çalışmalar üreten Amerikalı ve Avrupalı sanatçılar, önemli sergiler ve sanat yapıtları. |
yok |
6) |
Arazi Sanatı ve Yeryüzü Sanatı örneklerine devam. |
yok |
7) |
Vize sınavı |
yok |
8) |
Beden Sanatı, Performans Sanatı ve Video Sanatı ile açık alanda üretilen yapıtlar. Peyzajda üretilen kısa ömürlü sanat yapıtları (Richard Long ve Andy Goldsworthy örnekleri). |
yok |
9) |
60’lardan günümüze faklı disiplinleri birleştiren Ekolojik Sanat, Ekobuluş ve Restorasyon Sanatı örnekleri. |
yok |
10) |
Doğada alternatif sanat alanları (sualtı, gökyüzü, yeraltı). Çağdaş sanatçı ve tasarımcıların doğa temalı çalışmaları. |
yok |
11) |
Kamusal alan/kamusal mekan tanımı. 1960’lardan günümüze yurtdışı örneklerin incelenmesi. Richard Serra, Anish Kapoor, Christo, Maya Lin’in ve diğer sanatçıların kamusal alan çalışmaları. |
yok |
12) |
Türkiye’den kamusal alandaki sanat örnekleri. Yeni Kamusal Alanlar ve sanat |
yok |
13) |
Belirlenen konularla öğrenci sunum/projeleri ve tartışma -I |
yok |
14) |
Belirlenen konularla öğrenci sunum/projeleri ve tartışma -II |
yok |
15) |
Final sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
|
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
|
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|