Eczacılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HUK138 | ||||||||
Ders İsmi: | Siyasi Tarihte İnsan Haklarının Gelişimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVRA ÇETİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, devlet, toplum ve birey ilişkisinin tarihsel gelişimini analiz ederek, hak kavramındaki dönüşümü ve bireyin toplum içindeki statüsünün değişimini sebep ve sonuçlarıyla birlikte değerlendirmektir. Ders kapsamında, öğrencilerin siyasi tarih ile devlet ve hukuk anlayışındaki değişimi takip edebilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste genel itibariyle, devlet toplum ve birey ilişkisinin tarihsel gelişimi değerlendirilecektir. İlkçağ uygarlıklarından başlayarak adım adım hak kavramındaki dönüşüm ve bireyin toplum içindeki statüsünün değişimi, sebep ve sonuçları ile birlikte değerlendirilerek öğrencilerin siyasi tarih ve devlet ve hukuk anlayışının değişimini takip edebilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve yöntemin tanıtılması Dersin içeriği ve amaçları ele alınacaktır | |
2) | Sümer, Harappa ve Mısır Uygarlıkları Devlet nedir? Ne zaman ve neden ortaya çıktı? | |
3) | Sümer, Harappa ve Mısır Uygarlıkları Devlet nedir? Ne zaman ve neden ortaya çıktı? | |
4) | Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları Platon ve Aristoteles ve İdealizm | |
5) | Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları Stoa düşüncesi ve Cicero | |
6) | Modern Dünyanın Kuruluşundan önce: Ortaçağ Orta Çağda Yaşamak | |
7) | Ortaçağda siyasi düşünce | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Modern Dünyanın Kuruluşu 1 Rönesans ve Reform Aydınlanma | |
10) | Modern Dünyanın Kuruluşu 2 İngiliz Devrimi | |
11) | Modern Dünyanın Kuruluşu 3 Amerikan Devrimi | |
12) | Modern Dünyanın Kuruluşu 4 Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi | |
13) | Modern Dünyanın Kuruluşu 5 Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi | |
14) | Modern Dünyanın Kuruluşunun Dünyada Etkileri Modern Dünya-Modern Devlet |
Ders Notları / Kitaplar: | Her dersten önce okunması gereken kaynaklar, makul bir sürede O’Learn sistemi üzerinden duyurularak sistem üzerinden paylaşılacaktır. The resources that must be read before each lesson can be accessed via the O'Learn system in a reasonable time. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Eczacılık lisans programını tamamlayarak edindiği bilgi ve becerileri, mevcut yasa ve yönetmelikler doğrultusunda, mesleki temel değerler ve deontolojik ilkeler doğrultusunda tüm uygulama alanlarında kullanır. | ||||||||||||
2) Temel fen, tıp ve sağlık bilimlerinin kavram ve uygulamalarını, eczacılık mesleği ve ilgili uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır. | ||||||||||||
3) Toplumun yaşam kalitesinin korunması ve yükseltilmesi için sağlık alanı ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası yasal otoriteler, meslek örgütleri, ilaç endüstrisi ve diğer paydaşlarla güçlü bir iletişime sahiptir ve birlikte çalışır. | ||||||||||||
4) Yeni ilaç moleküllerinin tasarımı ve geliştirilmesinde temel ilkeler, ilaç etkin maddelerinin kimyasal yapıları, sentez ve analizleri, etki mekanizmaları, yapı-etki ilişkileri, terapötik doz tayini, toksikolojik, farmakokinetik, farmakodinamik özellikleri ve yan etkileri konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
5) İlaç hammaddesi olabilecek doğal ürünlerin sınıflandırılması ile bu kaynaklardan hareketle etkin bileşiklerin izolasyonu, saflaştırılması, yapı tayini, analizi, farmakolojik ve toksikolojik etkilerini bilir. | ||||||||||||
6) Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı farmasötik, biyoteknolojik, nanoteknolojik, kozmetik, fitoterapötik, radyofarmasötik ürünlerin ön formülasyon, formülasyon, laboratuvar, pilot ve endüstriyel ölçekte üretim, kalite güvencesi, stabilite, saklama, biyoyararlanım, biyoeşdeğerlik, ruhsatlandırma süreçleri ve patent çalışmaları hakkında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. Tıbbi cihazların sınıflandırılmaları, kullanım alanları ve yasal düzenlemeleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||
7) Majistral ilaçların hazırlanması, orijinal veya jenerik tüm müstahzar ve tıbbi ürünlerin kullanımları ve mevzuatı ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||||||||
8) Eczacılık eğitimine yönelik temel enstrümental ve ileri analitik yöntemler ile nitel ve nicel analiz, analitik yöntem geliştirilmesi ve validasyonu konularında kuramsal bilgi ve uygulama becerisine sahip olur. Sentetik ve doğal kaynaklı ilaçlar ve biyolojik materyallerde nitel-nicel analizler yapar, sonuçları değerlendirir. | ||||||||||||
9) İlaçların biyofarmasötik ve farmakokinetik özellikleri, farmakodinamik ve toksikolojik etkilerini bilir. İlaç etkileşmeleri ve geçimsizlikleri, istenmeyen ilaç reaksiyonlarının izlenmesi ve önlenmesi ile riskli gruplarda ilaç kullanımı konularında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
10) Akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve farmasötik bakım, klinik eczacılık, farmakoterapi, farmakovijilans ve fitoterapi konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
11) Güncel ve kanıta dayalı veri ve bilgi kaynaklarını kullanarak etkili iletişim becerileri ile hasta ve yakınlarına, meslektaşlarına, diğer sağlık personeline, kurumlardaki ilgili birimlere ve topluma eczacılık alanında eğitim, bilgilendirme ve danışmanlık hizmeti sunar. Klinik ve girişimsel olmayan araştırmalarda görev ve sorumluluk alır. | ||||||||||||
12) Serbest eczane ve hastane eczanesi yönetimi, sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, geri ödeme, etik, kişiye özgü ilaçlar ve biyoinformatik konularında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
13) Teknolojik araçlar, farmakopeler, veri tabanları ve bilgi kaynaklarını kullanarak Eczacılık alanındaki ulusal/uluslararası tarihi ve güncel gelişmeleri izler, bilimsel ve kanıta dayalı verileri değerlendirir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık lisans programını tamamlayarak edindiği bilgi ve becerileri, mevcut yasa ve yönetmelikler doğrultusunda, mesleki temel değerler ve deontolojik ilkeler doğrultusunda tüm uygulama alanlarında kullanır. | |
2) | Temel fen, tıp ve sağlık bilimlerinin kavram ve uygulamalarını, eczacılık mesleği ve ilgili uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır. | |
3) | Toplumun yaşam kalitesinin korunması ve yükseltilmesi için sağlık alanı ile ilgili konularda ulusal ve uluslararası yasal otoriteler, meslek örgütleri, ilaç endüstrisi ve diğer paydaşlarla güçlü bir iletişime sahiptir ve birlikte çalışır. | |
4) | Yeni ilaç moleküllerinin tasarımı ve geliştirilmesinde temel ilkeler, ilaç etkin maddelerinin kimyasal yapıları, sentez ve analizleri, etki mekanizmaları, yapı-etki ilişkileri, terapötik doz tayini, toksikolojik, farmakokinetik, farmakodinamik özellikleri ve yan etkileri konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | |
5) | İlaç hammaddesi olabilecek doğal ürünlerin sınıflandırılması ile bu kaynaklardan hareketle etkin bileşiklerin izolasyonu, saflaştırılması, yapı tayini, analizi, farmakolojik ve toksikolojik etkilerini bilir. | |
6) | Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı farmasötik, biyoteknolojik, nanoteknolojik, kozmetik, fitoterapötik, radyofarmasötik ürünlerin ön formülasyon, formülasyon, laboratuvar, pilot ve endüstriyel ölçekte üretim, kalite güvencesi, stabilite, saklama, biyoyararlanım, biyoeşdeğerlik, ruhsatlandırma süreçleri ve patent çalışmaları hakkında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. Tıbbi cihazların sınıflandırılmaları, kullanım alanları ve yasal düzenlemeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
7) | Majistral ilaçların hazırlanması, orijinal veya jenerik tüm müstahzar ve tıbbi ürünlerin kullanımları ve mevzuatı ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. | |
8) | Eczacılık eğitimine yönelik temel enstrümental ve ileri analitik yöntemler ile nitel ve nicel analiz, analitik yöntem geliştirilmesi ve validasyonu konularında kuramsal bilgi ve uygulama becerisine sahip olur. Sentetik ve doğal kaynaklı ilaçlar ve biyolojik materyallerde nitel-nicel analizler yapar, sonuçları değerlendirir. | |
9) | İlaçların biyofarmasötik ve farmakokinetik özellikleri, farmakodinamik ve toksikolojik etkilerini bilir. İlaç etkileşmeleri ve geçimsizlikleri, istenmeyen ilaç reaksiyonlarının izlenmesi ve önlenmesi ile riskli gruplarda ilaç kullanımı konularında bilgi sahibidir. | |
10) | Akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve farmasötik bakım, klinik eczacılık, farmakoterapi, farmakovijilans ve fitoterapi konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | |
11) | Güncel ve kanıta dayalı veri ve bilgi kaynaklarını kullanarak etkili iletişim becerileri ile hasta ve yakınlarına, meslektaşlarına, diğer sağlık personeline, kurumlardaki ilgili birimlere ve topluma eczacılık alanında eğitim, bilgilendirme ve danışmanlık hizmeti sunar. Klinik ve girişimsel olmayan araştırmalarda görev ve sorumluluk alır. | |
12) | Serbest eczane ve hastane eczanesi yönetimi, sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, geri ödeme, etik, kişiye özgü ilaçlar ve biyoinformatik konularında bilgi sahibidir. | |
13) | Teknolojik araçlar, farmakopeler, veri tabanları ve bilgi kaynaklarını kullanarak Eczacılık alanındaki ulusal/uluslararası tarihi ve güncel gelişmeleri izler, bilimsel ve kanıta dayalı verileri değerlendirir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 28 | 56 | 1568 |
Toplam İş Yükü | 1568 |