Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCDE172 | ||||||||
Ders İsmi: | Parametric Design | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CEYHUN İLSEVER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimari tasarım pratiğine parametrik tasarım ilke ve yöntemlerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Parametrik tasarım ilkeleri, bir parametrik tasarım ortamı olarak Rhino yazılımı ve Grasshopper eklentisi, Grasshopper ve diğer eklentilerde uygulamalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Rhino yazılımı | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
2) | Rhino yazılımı arayüzü, temel komutlar | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
3) | Grasshopper arayüzü, temel komut ve tanımlar | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
4) | Grasshopper uygulamaları | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
5) | Yarı-dönem proje önerileri | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
6) | Yarı-dönem projesi geliştirilmesi | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
7) | Projelerin üretime hazırlanması | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
8) | Parametrik tasarım alanında güncel proje ve uygulamalar | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
9) | Grasshopper haricinde başka eklentiler | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
10) | Final projesi tanımı | |
11) | Final projesi önerileri | |
12) | Final projesi geliştirilmesi | |
13) | Proje prototipleri oluşturulması ve testi | |
14) | Projelerin üretime hazırlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
Diğer Kaynaklar: | Terzidis K. 2006. Algorithmic Architecture. Woodbury R. 2010. Elements of Parametric Design. Jabi W. 2013. Parametric Design for Architecture. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 1 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 4 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 4 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 |