ARCDE262 Modern Architecture in Turkey: Early 20th Centuryİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCDE262
Ders İsmi: Modern Architecture in Turkey: Early 20th Century
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BAHARAK TABİBİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders Cumhuriyet Dönemi mimarlığına sosyal, ekonomik ve politik bağlamları göz önünde bulundurarak yeni bir başkentin inşa sürecini irdelerken Türkiye’de farklı kentler ve kırsaldaki örnekler üzerinden erken 20yy mimari gelişmeleri okumayı hedefler.
Dersin İçeriği: Ankara Yeni başkent in Doğuşu sürecinde kent ve mimarlıkta gelişmeler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu ders Cumhuriyet Dönemi mimarlığına sosyal, ekonomik ve politik bağlamları göz önünde bulundurarak yeni bir başkentin inşa sürecini irdelerken Türkiye’de farklı kentler ve kırsaldaki örnekler üzerinden erken 20yy mimari gelişmeleri okumayı hedefler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GİRİŞ, AÇIKLAMA SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
2) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLK MODERNLER: OSMANLI CANLANDIRMACILIGININ MİRASI,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLAR
3) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLK MODERNLER: OSMANLI CANLANDIRMACILIGININ MİRASI,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
4) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İNKİLAP MİMARİSİ: DEVRİME BİÇİM VERMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
5) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İNKİLAP MİMARİSİ: DEVRİME BİÇİM VERMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
6) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLERLEME ESTETİĞİ: BİR SANAYI ÜLKESİ TAHAYYÜLÜ,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
7) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLERLEME ESTETİĞİ: BİR SANAYI ÜLKESİ TAHAYYÜLÜ,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
8) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “YENİ MİMARİ: MODERNİST BİR MESLEĞİN OLUŞUMU,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
9) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “YENİ MİMARİ: MODERNİST BİR MESLEĞİN OLUŞUMU,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
10) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MODERN YAŞAM: KÜBİST EVLER VE APARTMANLAR,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
11) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MODERN YAŞAM: KÜBİST EVLER VE APARTMANLAR,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
12) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MİLLİ MİMARİ: MODERNİ MİLLİLEŞTİRMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
13) KONU ANLATIMI ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MİLLİ MİMARİ: MODERNİ MİLLİLEŞTİRMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI). BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI
14) SONUÇ DEĞERLENDİRME

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).

BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI

SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNISM AND NATION BUILDING: TURKISH ARCHITECTURAL CULTURE IN THE EARLY REPUBLIC (UNIVERSITY OF WASHINGTON PRESS).

BAHARAK TABIBI, LECTURE NOTES
Diğer Kaynaklar: SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNISM AND NATION BUILDING: TURKISH ARCHITECTURAL CULTURE IN THE EARLY REPUBLIC (UNIVERSITY OF WASHINGTON PRESS).

BAHARAK TABIBI, LECTURE NOTES

SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).

BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 2
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 4
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 4
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 14 % 50
Ara Sınavlar 14 % 25
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 12 1 12
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 120