Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GİRİŞ, AÇIKLAMA |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
2) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLK MODERNLER: OSMANLI CANLANDIRMACILIGININ MİRASI,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLAR |
3) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLK MODERNLER: OSMANLI CANLANDIRMACILIGININ MİRASI,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
4) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İNKİLAP MİMARİSİ: DEVRİME BİÇİM VERMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
5) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İNKİLAP MİMARİSİ: DEVRİME BİÇİM VERMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
6) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLERLEME ESTETİĞİ: BİR SANAYI ÜLKESİ TAHAYYÜLÜ,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
7) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “İLERLEME ESTETİĞİ: BİR SANAYI ÜLKESİ TAHAYYÜLÜ,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
8) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “YENİ MİMARİ: MODERNİST BİR MESLEĞİN OLUŞUMU,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
9) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “YENİ MİMARİ: MODERNİST BİR MESLEĞİN OLUŞUMU,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
10) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MODERN YAŞAM: KÜBİST EVLER VE APARTMANLAR,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
11) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MODERN YAŞAM: KÜBİST EVLER VE APARTMANLAR,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
12) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MİLLİ MİMARİ: MODERNİ MİLLİLEŞTİRMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
13) |
KONU ANLATIMI
ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ VE SUNUMLARI |
SIBEL BOZDOGAN, 2001, “MİLLİ MİMARİ: MODERNİ MİLLİLEŞTİRMEK,” MODERNİZM VE ULUSUN İNŞAASI: ERKEN CUMHURİYET TÜRKIYESI NDE MİMARI KÜLTÜR (METİS YAYINLARI).
BAHARAK TABIBI, DERS NOTLARI |
14) |
SONUÇ |
DEĞERLENDİRME |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
2 |
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
2 |
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
2 |
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
4 |
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
4 |
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
3 |