Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCD103 | ||||||||
Ders İsmi: | Design-2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
ARCD101 - Desıgn-1 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİÇEK ÜNAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, eğimli arazilerde çok katlı yapı tasarımı üzerine odaklanarak, öğrencilerin bu tür zorlu arazilerde mimari çözümler geliştirmelerini sağlar. Öğrenciler topografya, yapı sistemleri ve estetik bütünlüğü göz önünde bulundurarak pratik beceriler kazanırlar. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerin tasarıma yönelik problemleri çözme becerilerini geliştirecek proje ve araştırma konuları üzerinde teorik anlatımlar ile birlikte bir ön proje, bir ana proje yapılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin temel konularının tanıtımı Kampüs tasarımının çevre verileri ve fonksiyonel ilişkiler açısından değerIendirilmesi Serbest el eskiz çalışmaları | Seminer notları |
2) | Seminer: Mimari Tasarıma Giriş Ön proje konusunun tanıtımı: Kampüs içi posta merkezi/satış birimi tasarımı (zemin+asma kat) Kampüs içi yapı tasarımı için çevre verilerine göre işlev akış şemalarının oluşturulması Eskiz çalışmaları | Seminer notları |
3) | Seminer: Mimari Tasarımda Bir Araç Olarak Diagram Ön proje kritiği | Seminer notları |
4) | Ön proje teslimi Seminer: Topoğrafya Ana proje konusunun tanıtımı: Eğimli arazide çok katlı konut tasarımı (tek bağımsız birim) | Seminer notları |
5) | Ana proje kritiği Arazi maketi çalışmaları | Seminer notları |
6) | Seminer: Vaziyet Planı Ana proje kritiği Arazi maketi üzerinde kütle modelleri ile yapı yerleşimi ile ilgili çalışma | Seminer notları |
7) | Eskiz sınavı | |
8) | Ana proje kritiği Arazi maketi üzerinde kütle modelleri ile yapı yerleşimi ile ilgili çalışma | Seminer notları |
9) | Ana proje kritiği Arazi maketi üzerinde kütle modelleri ile yapı yerleşimi ile ilgili çalışma | Seminer notları |
10) | Seminer: Yapı Eskiz sınavı kritiği Ana proje kritiği | Seminer notları |
11) | Ana proje kritiği Eğimli araziye uygun taşıyıcı sistem kurgusu Arazi maketi üzerinde yapı yerleşimi ve arazi düzenlemesi çalışmaları | Seminer notları |
12) | Ana proje kritiği Arazi maketi üzerinde yapı yerleşimi ve arazi düzenlemesi çalışmaları Detay çözümleri | Seminer notları |
13) | Ana proje kritiği Arazi maketi üzerinde yapı yerleşimi ve arazi düzenlemesi çalışmaları Detay çözümleri | Seminer notları |
14) | Ana proje kritiği Final jürisi hazırlığı | Seminer notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Seminer notları Seminar notes |
Diğer Kaynaklar: | Bielefeld, B., & Khouli, S. E. (2010). Adım Adım Tasarım Fikirleri. YEM. Jormakka, K. (2021). Adim Adim Tasarim Yöntemleri. YEM Yayinlari. Arcan, E. F., & Evci, F. (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım: Bina Bilgisi Çalışmaları. Tasarım Yayın Grubu. Schmarsow, A., & Fiedler, K. (2022). Mimarligin Özü ve Mimari Yaratim. Janus Yayinlari. Wright, F. L. (2002). Frank Lloyd Wright ve Ev. Boyut Yayın Grubu. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Seminer | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Juri | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Juri | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 240 |