ARCD103 Design-2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCD103
Ders İsmi: Design-2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: ARCD101 - Desıgn-1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİÇEK ÜNAL
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, eğimli arazilerde çok katlı yapı tasarımı üzerine odaklanarak, öğrencilerin bu tür zorlu arazilerde mimari çözümler geliştirmelerini sağlar. Öğrenciler topografya, yapı sistemleri ve estetik bütünlüğü göz önünde bulundurarak pratik beceriler kazanırlar.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin tasarıma yönelik problemleri çözme becerilerini geliştirecek proje ve araştırma konuları üzerinde teorik anlatımlar ile birlikte bir ön proje, bir ana proje yapılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mimari program kurgulama becerisi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yapı ve çevre ilişkisinin kurulması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Topoğrafya ve çevre özelliklerine göre tasarım yapma becerisi
2) Yapılı ve doğal çevre verilerine göre yapı kurgusu/tasarımı yapabilme becerisi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin temel konularının tanıtımı Kampüs tasarımının çevre verileri ve fonksiyonel ilişkiler açısından değerIendirilmesi Serbest el eskiz çalışmaları Seminer notları
2) Seminer: Mimari Tasarıma Giriş Ön proje konusunun tanıtımı: Kampüs içi posta merkezi/satış birimi tasarımı (zemin+asma kat) Kampüs içi yapı tasarımı için çevre verilerine göre işlev akış şemalarının oluşturulması Eskiz çalışmaları Seminer notları
3) Seminer: Mimari Tasarımda Bir Araç Olarak Diagram Ön proje kritiği Seminer notları
4) Ön proje teslimi Seminer: Topoğrafya Ana proje konusunun tanıtımı: Eğimli arazide çok katlı konut tasarımı (tek bağımsız birim) Seminer notları
5) Ana proje kritiği Arazi maketi çalışmaları Seminer notları
6) Seminer: Vaziyet Planı Ana proje kritiği Arazi maketi üzerinde kütle modelleri ile yapı yerleşimi ile ilgili çalışma Seminer notları
7) Eskiz sınavı
8) Ana proje kritiği Arazi maketi üzerinde kütle modelleri ile yapı yerleşimi ile ilgili çalışma Seminer notları
9) Ana proje kritiği Arazi maketi üzerinde kütle modelleri ile yapı yerleşimi ile ilgili çalışma Seminer notları
10) Seminer: Yapı Eskiz sınavı kritiği Ana proje kritiği Seminer notları
11) Ana proje kritiği Eğimli araziye uygun taşıyıcı sistem kurgusu Arazi maketi üzerinde yapı yerleşimi ve arazi düzenlemesi çalışmaları Seminer notları
12) Ana proje kritiği Arazi maketi üzerinde yapı yerleşimi ve arazi düzenlemesi çalışmaları Detay çözümleri Seminer notları
13) Ana proje kritiği Arazi maketi üzerinde yapı yerleşimi ve arazi düzenlemesi çalışmaları Detay çözümleri Seminer notları
14) Ana proje kritiği Final jürisi hazırlığı Seminer notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Seminer notları
Seminar notes
Diğer Kaynaklar: Bielefeld, B., & Khouli, S. E. (2010). Adım Adım Tasarım Fikirleri. YEM.
Jormakka, K. (2021). Adim Adim Tasarim Yöntemleri. YEM Yayinlari.
Arcan, E. F., & Evci, F. (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım: Bina Bilgisi Çalışmaları. Tasarım Yayın Grubu.
Schmarsow, A., & Fiedler, K. (2022). Mimarligin Özü ve Mimari Yaratim. Janus Yayinlari.
Wright, F. L. (2002). Frank Lloyd Wright ve Ev. Boyut Yayın Grubu.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Proje Hazırlama
Seminer
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Juri 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Arazi Çalışması 1 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Proje 13 4 52
Ara Sınavlar 1 8 8
Juri 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 240