GST358 Gastronomi ve Medyaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sanat ve Kültür YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sanat ve Kültür Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST358
Ders İsmi: Gastronomi ve Medya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FULYA HEKİMOĞLU ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, çağdaş toplumlarda medya ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi eleştirel bir bakış açısıyla bilgilendirmektir. Popüler kültür/kitle kültürü, dünyada ve Türkiye’de kitle iletişiminin belirleyici araçları, etkileri, medya toplum ilişkisi, hegemonya, feminizm ve kolonileştirme kavramları hakkında bilgi verir.
Dersin İçeriği: Ders Programı
Popüler kültüre genel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi
ideoloji kavramının değerlendirilmesi
Medya kuramların değerlendirilmesi
Sosyal medyanın değerlendirilmesi
Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık kuramlarının değerlendirilmesi
Vize Sınavı
Hegemonya kavramının değerlendirilmesi
Medya ve “Öteki” sorununun değerlendirilmesi
Feminizm kuramlarının değerlendirilmesi
Postmodernizm kavramının değerlendirilmesi
Türkiye’de popüler kültürün değerlendirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Popüler Kültür, Kapitalizm ve Kitle Kültürü kavramlarının tanımlanması • Popüler kültüre genel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi
2) • İdeoloji kavramının değerlendirilmesi • Bakmak/Görmek: Temsil etmek, imge, ideoloji ve anlam kavramlarının tanımlanması
3) • Medya kuramların genel olarak tanımlanması • Medya kuramların değerlendirilmesi • Sosyal medya ve medyanın değişimi konularının örneklerle tanımlanması • Sosyal medyanın değerlendirilmesi
4) • Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık kuramlarının tanımlanması • Ferdinand de Saussure, Claude Levi-Strauss ve Will Wright’ın kuramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi • Roland Barthes: Mythologies, Jacques Derrida ve Jacques Lacan’ın kuramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi • Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık kuramlarının değerlendirilmesi
5) • Antonio Gramsci’nin tanıtılması • Hegemonya ve İdeoloji kavramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi Hegemonya kavramının değerlendirilmesi
6) • Medya ve “Öteki”nin temsil edilmesi sorununun tanıtılması • Medya ve “Öteki” sorununun değerlendirilmesi
7) • Toplumsal cinsiyet ve Feminizm kuramlarının tanıtılması • Feminizm kuramlarının değerlendirilmesi
8) • Postmodernizm kavramının tanıtılması • Jean-Francois Lyotard, Jean Baudrillard ve Fredric Jameson’nın kuramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi • Postmodernizm kavramının değerlendirilmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması, • Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması, • Tanışma • Beklentilerin paylaşılması, Veri yok
2) • Popüler Kültür, Kapitalizm ve Kitle Kültürü kavramlarının tanımlanması Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
3) • Bakmak/Görmek: Temsil etmek, imge, ideoloji ve anlam kavramlarının tanımlanması okuma
4) • Medya kuramların genel olarak tanımlanması okuma
5) • Sosyal medya ve medyanın değişimi konularının örneklerle tanımlanması okuma
6) • Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık kuramlarının tanımlanması • Ferdinand de Saussure, Claude Levi-Strauss ve Will Wright’ın kuramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi okuma
7) • Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık kuramlarının tanımlanması • Roland Barthes: Mythologies, Jacques Derrida ve Jacques Lacan’ın kuramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi okuma
8) • Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi. • Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar. yok
9) • Antonio Gramsci’nin tanıtılması • Hegemonya ve İdeoloji kavramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi okuma
10) • Medya ve “Öteki”nin temsil edilmesi sorununun tanıtılması okuma
11) • Toplumsal cinsiyet ve Feminizm kuramlarının tanıtılması okuma
12) • Postmodernizm kavramının tanıtılması • Jean-Francois Lyotard, Jean Baudrillard ve Fredric Jameson’nın kuramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi okuma
13) • Türkiye’de popüler kültür konusunun tanıtılması ve analiz edilmesi okuma
14) • Final sınavı öncesi genel bir tekrar tekrar
15) • Final sınavı öncesi genel bir tekrar tekrar
16) Final Sınavı Veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction, 3th edition
©2001 | Pearson| Published: December 22, 2001
ISBN-10: 0582423635
Diğer Kaynaklar: Storey, John, Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction, 3th edition, Boston: Pearson, 2001

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 47