Hemşirelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | HEM501 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte Kavram ve Kuram | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. KERİME DERYA BEYDAĞ Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hemşireliği diğer disiplinlerden ayıran ve hemşireliğin kendine özgü bir disiplin olmasını sağlayan model ve kuramların önemini anlayarak sınıflama sistemlerini uygulamaya yansıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | 1.Hemşireliğin tarihsel gelişimi ve hemşirelik kavramlarına giriş I, 2.Hemşireliğin tarihsel gelişimi ve hemşirelik kavramlarına giriş II, 3.Hemşireliğin temel kavramları, 4.Hemşireliğin temel kavramlarıyla ilişkili alt kavramları, 5.Hemşirelikte Model ve Kuramlara Giriş, 6.Hemşirelik Kuramlarının sınıflandırılması, 7.Hemşirelik süreci model-kuram ilişkisi, 8.Hemşirelik felsefesi, 9.Hemşirelik kavram haritaları , 10.Hemşirelik kavram haritaları, 11.Güvenli bakım için hemşirelik bakım haritaları , 12.Güvenli bakım için hemşirelik bakım haritaları , 13.Örnek bir model; Roper,Logan ve Thierney Yaşam Modeli, 14.Örnek bir model; Roper,Logan ve Thierney Yaşam Modeli; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hemşireliğin tarihsel gelişimi ve hemşirelik kavramlarına giriş | |
2) | Hemşirelik kuramı olgusu | |
3) | Hemşirelik bilgi ve hemşirelikte bilme | |
4) | Hemşireliğin temel kavramları | |
5) | Hemşireliğin temel kavramlarıyla ilişkili alt kavramları | |
6) | Hemşirelik Kuramlarının sınıflandırılması | |
7) | Hemşirelik süreci model-kuram ilişkisi | |
8) | Hemşirelik kuramları ve yeni hemşirelik modelleri | |
9) | Hemşirelik kuramları ve yeni hemşirelik modelleri | |
10) | Hemşirelik kuramları ve yeni hemşirelik modelleri | |
11) | Hemşirelik kavram haritaları | |
12) | Güvenli bakım için hemşirelik bakım haritaları | |
13) | Kuram tanımlama, analiz ve değerlendirme kriterleri | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek | ||||||
2) İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek | ||||||
3) Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek | ||||||
4) Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek | ||||||
6) Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek | ||||||
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme | ||||||
8) Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek | |
2) | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek | |
3) | Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek | |
4) | Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek | |
6) | Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek | |
7) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme | |
8) | Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Rapor Teslimi | 14 | 3 | 42 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 246 |