Hemşirelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | HEM557 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜLZADE UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. TUĞÇE ATAK MERİÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 0-18 yaş dönemi sağlıklı büyüme-gelişme süreci, sağlam çocuk izlemi ve sosyal sorunlara ilişkin bilgi verilmesi; ilgili alanlardaki uygulamalarla beceri kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Çocuk Sağlığı ve Önemi (Çocuk Sağlığı Göstergeleri/ Etkileyen Faktörler/ Dünya Da Türkiye’de Durum….) Büyüme ve Gelişme & Etkileyen Faktörler& Çocukluk Dönemleri -Sağlam Çocuk İzlemi -Hasta Çocuk, Hastaneye Yatma & Çocuk e Aileye Etkisi (Aile Odaklı/Merkezli Bakım, Atravmatik Bakım…) Aşılama Ve Güncel Yaklaşımlar Bağlanma Kuramı (Bowlby, Ainsworth) Anne Rolü Edinme Anne Olma Kuramı (Mercer) Ebeveyn Çocuk Etkileşim Modeli (Barnard) Çocuk Ve Göç- Göçün Çocuk Sağlığı Ve Gelişimine Etkileri Çocuklarda Sık Görülen Bulaşıcı (Viral Ve Bakteriyel) Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Çocuklarda Sağlıklı Beslenmenin Önemi: Çağın Sorunu Obezite, Metabolik Sendrom, İnsulin Direnci ve Etkileri, Önlemler Otistik Spektrum Bozukluğu Olan Çocuk ve Aileye Yaklaşım Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivitesi Olan Çocuk Ve Aileye Yaklaşım |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Törüner, E., Büyükgönenç, L. (2011). Çocuk Sağlığı: Temel Hemşirelik Yaklaşımları, 1. Baskı, Amasya, Göktuğ Yayıncılık. Hockenberry, M., & Wilson, D. (2013). Wong’s Essentials of Pediatric Nursing. (9th ed.). St. Louis, MO: Mosby Elsevier |
Diğer Kaynaklar: | Ball, J.W., Bindler, R.C. (2006). Child Health Nursing. Pearson Education Upper Saddle River, New Jersey. Çavuşoğlu, H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. 9. Baskı. Ankara: Sistem Ofset |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek | ||||||
2) İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek | ||||||
3) Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek | ||||||
4) Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek | ||||||
6) Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek | ||||||
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme | ||||||
8) Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek | |
2) | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek | |
3) | Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek | |
4) | Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek | |
6) | Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek | |
7) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme | |
8) | Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |