Hemşirelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | HEM558 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜLZADE UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. TUĞÇE ATAK MERİÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Akut ve kronik hastalığı olan çocukların ve ailenin stres ve krizle başa çıkma durumlarını, çocuklarda sık görülen sistemlerle ilgili akut ve kronik hastalıklar ve hemşirelik bakımını, ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesine destek olmada hemşirenin rolünü içerir. Yenidoğan ve çocuklarda yoğun bakım gerektiren durumlar ile çocuklarda sık karşılaştırılan kazalar, zehirlenmeler ve acil durumlardaki hemşirelik yaklaşımlarını içerir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Törüner, K. E. & Büyükgönenç, L. (2011). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayınları, Ankara Hockenberry, M., & Wilson, D. (2013). Wong’s Essentials of Pediatric Nursing. (9th ed.). St. Louis, MO: Mosby Elsevier McKinney ES, James SR, Murray SS, Ashwill JW. (2009). Maternal & Child Nursing. Saunders Company. Murray SS, McKinney ES. (2010). Foundations of Maternal & Newborn Nursing. Saunders. Potts NL, Mandleco BL. (2011). Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families. Clifton Park. Price DL, Gwin JF. (2012). Pediatric Nursing. Saunders/Elsevier. Ricci SS. (2009). Essentials of Maternity, Newborn and Women’s Health Nursing. Walters Cluwer. Savaşer S, Yıldız S. (2010). Çocuk Sağlığı Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp kitapevleri. |
Diğer Kaynaklar: | Hazinski MF. (2012). Nursing Care of the Critically III Child. Mosby. Çavuşoğlu H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Hürbilek Matbaası. Dağoğlu T, Görak G.. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. Nobel Tıp Kitapevi. Davidson MR, London ML, Ladewing PA. (2008). Olds’ Maternal & Newborn Nursing & Women’s Health Across the Lifespan. Prentice Hall. Green CJ. (2011). Maternal Newborn Nursing Care Plans. Jones & Barlett Learning. |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek | ||||||
2) İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek | ||||||
3) Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek | ||||||
4) Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek | ||||||
6) Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek | ||||||
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme | ||||||
8) Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek | |
2) | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek | |
3) | Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek | |
4) | Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek | |
6) | Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek | |
7) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme | |
8) | Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |