HEM559 Psikiyatri Hastalıkları Hemşireliği Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Hemşirelik (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM559
Ders İsmi: Psikiyatri Hastalıkları Hemşireliği I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CEREN AYCANOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ELÇİN BABAOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi CEREN AYCANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders; öğrencinin Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği ile ilgili temel kavramları, ulusal ruh sağlığı politikası, ruh sağlığı hizmetleri, ruh sağlığı ve insan davranışları, ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesi, ruh sağlığının bozulduğu durumlarda bakım, tedavi ve rehabilitasyona ilişkin bilgi ve beceriler kazanmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders; psikiyatri hemşireliği ve ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar ve modeller, toplum ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesi, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerle iletişim ve terapötik ortam, duygudurum bozuklukları, çocukluk döneminde görülen ruhsal sorunlar, çocuk psikiyatrisi, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar, organik ruhsal bozukluklar, ruhsal bozukluklarda rehabilitasyon, adli psikiyatri ve liyezon psikiyatri hemşireliğine ilişkin bilgi ve uygulamaları içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1.Ruh sağlığı, ruh sağlığının korunması ve geliştirmesi kavramlarını tanımlar.
2) Psikiyatri hemşireliğinin amacını ve felsefesini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ruhsal bozuklukları olan hastaların gereksinimlerini tanılar, girişimleri planlar, uygular ve değerlendirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi, psikiyatrik bozukluklarının tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonunda rol alır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Ruhsal bozuklukları olan bireylerle klinik uygulamada terapötik iletişim becerilerini kullanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) TANIŞMA VE DERSİN TANITIMI Ruh sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğine Tarihsel Giriş ve Güncel Bakış Psikiyatri Hemşireliği Görev Tanımları Klinik Uygulama (Hasta Tanım Formu, Etkileşim Süreç Kaydı, Bakım Planı) " yok
1) TANIŞMA VE DERSİN TANITIMI Ruh sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğine Tarihsel Giriş ve Güncel Bakış Psikiyatri Hemşireliği Görev Tanımları Klinik Uygulama (Hasta Tanım Formu, Etkileşim Süreç Kaydı, Bakım Planı) " yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ders notları
Diğer Kaynaklar: "1.Öztürk O, Uluşahin AÇ. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları .Ankara : Nobel Tıp Kitabevleri, 2018. 15.Basım
2.Gürhan N. Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Ankara : Nobel Tıp Kitabevleri, 2016
3.Çam O, Engin E. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı . 1. Basım. İstanbul : İstanbul Medikal Yayıncılık ; İstanbul Tıp Kitabevi, 2014.
4. Kaplan &Sadock .Psikiyatri : Davranış Bilimleri/Klinik Psikiyatri / Benjamin J. Sadock ; Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz ; çev.editörü Ali Bozkurt. Ankara.Güneş Tıp Kıtapevleri, 2016."

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek
2) İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek
3) Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek
4) Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek
6) Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme
8) Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek
2) İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek
3) Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek
4) Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek
6) Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme
8) Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Sunum 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 14 5 70
Ödevler 5 20 100
Küçük Sınavlar 2 30 60
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 436