HEM592 Fizyopatoloji ve Hemşirelik Uygulamalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Hemşirelik (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM592
Ders İsmi: Fizyopatoloji ve Hemşirelik Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi İLKNUR ÇALIŞKAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi İLKNUR ÇALIŞKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere hücre düzeyinde ve sistemlerde oluşan fizyopatolojik değişiklikleri öğretmektir.
Dersin İçeriği: Homeostaz, stres ve adaptosyon, ağrının fizyopatolojisi, şokun ağrının fizyopatolojisi, sistemlere özgü fizyopatoloji

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Normal hücre ve işleyişini bilir
2) Hücrede oluşan değişiklikleri bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hücrede oluşan fizyopatolojik değişimleri tanımlayabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hücre fizyolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
1)
2) Stres fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
3) Şokun fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
4) Ağrı fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
5) Solunum sistemi fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
6) Kalbin Yapısı ve Fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
7) Dolaşım sistemi fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
8) Sindirim sistemi fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
9) Endokrin sistem fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
10) Bağışıklık sistemi fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
11) Üriner sistem fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
12) Üriner sistem fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
13) Sinir sistemi fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
14) Sinir sistemi fizyopatolojisi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
15) Dersin genel değerlendirmesi Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.
16) Final sınavı Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1989.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Guyton A.C. Tıbbi Fizyoloji. Cilt 1, 7. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, .
Diğer Kaynaklar: Kathryn L. McCance, Sue E. Huether, The Biologic Basis for Disease in Adults and Children, 3 th

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek
2) İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek
3) Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek
4) Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek
6) Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme
8) Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek 5
2) İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek 4
3) Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek 5
4) Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek 5
6) Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek 5
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme 5
8) Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 42 126
Sunum / Seminer 1 15 15
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 186