IAY102 Acil Bakım IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İlk ve Acil YardımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İlk ve Acil Yardım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAY102
Ders İsmi: Acil Bakım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYSE DUDU KILINÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. RAİFE AŞIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hasta/ yaralıyı izlemek, sistemik hastalıklara yönelik ilk ve acil yardım yapabilme ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Sıvı – Elektrolit, Asit- Baz Dengesizliklerini Belirleyip Acil Bakım Uygular,
Nörolojik Acillerde Acil Bakım Uygular,
Solunum Sistemi Hastalıklarında Acil Bakım Uygular
Kardiovasküler Sistem Hastalıklarında Acil Bakım Uygular

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sıvı – Elektrolit, Asit- Baz Dengesizliklerini Belirleyip Acil Bakım Uygular
2) Nörolojik Acillerde Acil Bakım Uygular,
3) Solunum Sistemi Hastalıklarında Acil Bakım Uygular
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kardiovasküler Sistem Hastalıklarında Acil Bakım Uygular
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Dersin tanıtımı, temel hedeflerinin açıklanması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi Ders İşleyiş planının oluşturulması
2) Asit baz dengesizliğinde oluşabilecek hastalıkların maket üzerinde acil bakım uygulaması sunu
2) Sıvı elektrolit eksikliği ve fazlalığında oluşabilecek hastalıklar ve acil yardım girişimlerinin sunumu İV sıvılar Ödev Sunu,
3) Non travmatik şokta acil bakım Sunu Simülasyon Laboratuvarı vaka çalışması
4) Üriner Sisteminin Tıbbi Acilleri sunu
5) Solunum Sisteminin Tıbbi Acilleri sunu
6) Solunum Sisteminin Tıbbi Acilleri sunu
8) Ara sınav Ders notları
10) Kardiovasküler Sisteminin Tıbbi Acilleri sunu
11) Nörolojik Aciller sunu
12) Epilepsi ve Epileptik Nöbetlerde Acil Bakım sunu
13) Göz acilleri Sunu Vaka Çalışması
14) KBB acilleri ve Boğulmalar
15) Final Sınavı Ders notları ve diğer kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “ilk ve Acil Yardım Teknikerliği” Özel G., Akbuğa Özel B., Özcan C.(2015). İstanbul.
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
3) İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4) İlk ve Acil Yardım konularında yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
5) İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
6) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
8) İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. 5
3) İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 5
4) İlk ve Acil Yardım konularında yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 5
5) İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 5
6) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 5
8) İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Uygulama 13 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 123