Dersin Amacı: |
Bu ders, temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği sağlayan, paramedik hakkında genel bilgi vermektedir. Ayrıca, sağlık uygulamaları, entübasyon, oksijen terapisi uygulamak, değerlendirilen acil hastalar ve pratikte yeterlik kazanma amacı taşıyan müdahaleler ile acil bakım konularında temel kavramları öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Temel Yaşam Desteği, İleri Yaşam DesteğiHava Yolunu Açma Teknikleri, Entübasyon, Solunum Desteği Sağlamak, Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçla, Oksijen Tedavisi, Erişkinde Temel Yaşam Desteği, Çocukta Temel Yaşam Desteği, Bebekte Temel Yaşam Desteği, Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Introduce the course to the students |
Review the Syllabus |
2) |
• Definition of basic life support
• Identify advanced life support
|
|
3) |
• Describe and provide respiratory support
• Identify airway obstruction
• Explain how provide respiratory support
|
|
4) |
• Describe oxygen therapy
• Identify the device that are used in oxygen therapy
• Describe the use of pulse oxymeter
|
|
5) |
• Describe CPR
• Explain the procedures of CPR
|
|
6) |
• Describe the use of a defibrillator
• Identify the use of automated External Defibrillator
• Identify patients who need defibrillator
• Explain how the use of a defibrillator
|
|
7) |
• Describe cardioversion
• Identify the use of a defibrillator
|
|
8) |
• Evaluate student via midterm exam |
|
9) |
• Identify advanced life support/ Adult
• Define intubation and support oxygen therapy
• Identify patients who need intubation
• Explain how the CPR
|
|
10) |
• Identify advanced life support/ Child & Baby
• Define intubation and support oxygen therapy
• Identify patients who need intubation
• Explain how the CPR
|
|
11) |
• Evaluation of simulation
• Autofeedback
• Explain management of patient relatives
|
|
12) |
• Describe pharmaceutical applications
• Identify injection applications
• Identify intravenous injection applications
• Explain how the injection applications
|
|
13) |
• Self evaluation via simulation |
|
14) |
• Evaluation of simulation
• Autofeedback
|
|
15) |
• Evaluate student via final exam |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
5 |
2) |
İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
5 |
3) |
İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
5 |
4) |
İlk ve Acil Yardım konularında yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
|
5 |
5) |
İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
|
5 |
6) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
5 |
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
5 |
8) |
İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. |
5 |