IAY201 Acil Bakım IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İlk ve Acil YardımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İlk ve Acil Yardım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAY201
Ders İsmi: Acil Bakım III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYSE DUDU KILINÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. RAİFE AŞIK
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ
Dr.Öğr.Üyesi AYSE DUDU KILINÇ
Öğr.Gör. TARIK GÜNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; hasta/ yaralıyı izlemek, sistemik hastalıklara yönelik ilk ve acil yardım yapabilme ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Gastrointestinal Sisteme Ait Acil Bakım Uygulamak,
Metabolik Hastalıklara Ait Acil Bakım Uygulamak,
Geriatrik ve Psikiyatrik Acil Bakım Uygulamak
Şokta Acil Bakım Uygulamak,
Çevresel Zehirlenmelerde Acil Bakım Uygulamak
Triaj Yapılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gastrointesitinal aciller hakkında bilgi sahibi olur.
2) Zehirlenmeler hakkında bilgi sahibi olur.
3) Metabolik aciller hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gastrointesitinal acillere müdahale hakkında bilgi sahibi olur.
2) Zehirlenmelere müdahale hakkında bilgi sahibi olur.
3) Geriatrik acillere müdahale hakkında bilgi sahibi olur.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi yok
2) Gastrointestinal Sisteme Ait Acil Bakım yok
3) Metabolik Hastalıklara Ait Acil Bakım yok
4) PAtlamalarda Acil Bakım yok
5) Olay yeri ve adli yükümlülükler yok
7) Psikiyatrik Aciller yok
8) Geriatrik Aciller yok
9) ara sınav yok
10) Şok yok
11) Allerjide Acil Bakım yok
12) Yanıklar yok
13) Zehirlenmelerinde Acil Bakım yok
14) Triyaj yok
15) Final Sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “ilk ve Acil Yardım Teknikerliği” Özel G., Akbuğa Özel B., Özcan C.(2015). İstanbul.
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

7

2

4

6

Program Kazanımları
1) İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
3) İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4) İlk ve Acil Yardım konularında yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
5) İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
6) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
8) İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. 5
3) İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 5
4) İlk ve Acil Yardım konularında yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 5
5) İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 5
6) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 5
8) İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Laboratuvar 12 4 48
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 212