Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izlencesini inceler.
• Kantitatif analiz kavramını açıklar.
• Kalitatif analiz kavramını açıklar.
• Kantitatif analiz yaklaşımını açıklar.
|
|
2) |
• Araştırma problemini tanımlar.
• Kantitatif analiz modeli geliştirmeyi analiz eder.
• Araştırma sorusunun belirlenmesindeki önemli sorunları listeler.
• Kantitatif analiz yaklaşımındaki olası sorunları listeler.
|
Cinemre (2011), 1.Bölümün okunması, ss.1-30. |
3) |
• Olasılık kavramını ve uygulamalarını açıklar.
• İstatistiksel olarak bağımsız olayları açıklar.
• İstatistiksel olarak bağımlı olayları açıklar.
• Bayes teoreminin genel formunu tanımlar.
• Rassal değişkenleri tanımlar.
• Olasılık dağılımını analiz eder.
|
Derste dağıtılan kaynakların okunması
Taha (2010), 12. Bölüm, ss.471-484.
|
4) |
• Binom dağılımını analiz eder.
• Normal dağılımı analiz eder.
• F dağılımını analiz eder.
• Üstel dağılımı analiz eder.
• Poisson dağılımını analiz eder.
|
Derste dağıtılan kaynakların okunması
Taha (2010), 12. Bölüm, ss.484-496.
|
5) |
• Karar verme sürecindeki altı adımı listeler.
• Karar verme yapısının türlerini açıklar.
• Belirsizlik altında karar vermeyi tanımlar.
• Belirsizlik altında karar vermenin türlerini listeler.
• Risk altında karar vermeyi tanımlar.
• Risk altında karar vermenin türlerini listeler
|
Derste dağıtılan kaynakların okunması |
6) |
• Karar ağaçlarını tanımlar.
• Fayda teorisini tanımlar.
• Fayda kavramını bir karar verme kriteri olarak açıklar.
|
Derste dağıtılan kaynakların okunması |
7) |
• Regresyon modelini açıklar.
• Basit doğrusal regresyonu analiz eder.
• Çoklu regresyon modelini analiz eder.
• Doğrusal olmayan regresyon modelini analiz eder.
|
Derste dağıtılan kaynakların okunması |
8) |
Vize sınavı |
Vize sınavına yönelik çalışma |
9) |
• Gelecek tahmini kavramını açıklar.
• Gelecek tahmini türlerini tanımlar.
• Zaman serisi bileşenlerini analiz eder.
• Trend ve mevsimselliğe sahip regresyonu analiz eder.
• Gelecek tahmini nasıl izleneceğini ve kontrol edileceğini analiz eder.
|
|
10) |
• Doğrusal program modellerini analiz eder.
• Doğrusal programlamanın gerekliliklerini listeler ve açıklar.
• Doğrusal programlama problemlerini formüle eder.
• Doğrusal programlama probleminde grafik çözümün nasıl kullanılacağını gösterir.
|
Cinemre (2011), 2.Bölümün okunması, ss.35-109. |
11) |
• En küçükleme problemi çözer.
• Doğrusal programlamada dört özel durumu analiz eder.
• Duyarlılık analizini tanımlar ve açıklar.
|
Cinemre (2011), 3.Bölümün okunması, ss.129-200. |
12) |
• Pazarlama uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Üretim uygulamalarını belirler ve açıklar.
• İş planlaması uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Finansal uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Bileşen karıştırma uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Ulaştırma uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Doğrusal programlama uygulamalarını sınıflandırır.
• Doğrusal programlama problemlerini formüle eder.
|
Derste dağıtılan kaynakların okunması |
13) |
• Tam sayılı programlamayı analiz eder.
• Hedef programlamayı analiz eder.
• Doğrusal olmayan programlamayı analiz eder.
• Hedef programlama ile doğrusal programlama arasındaki farkı tartışır.
|
Cinemre (2011), 6. Bölümün okunması, ss.335-398. |
14) |
• Oyun teorisini analiz eder.
• Oyun teorisinin beş türünü listeler.
• Oyun teorisi problemlerini doğrusal programlama ile çözer.
|
Cinemre (2011), 11.Bölümün okunması, ss.691-734. |
15) |
Final Sınavı |
Final sınavına yönelik çalışma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili kapsamlı ve güncel bilgilere sahip olmak |
|
2) |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuatı bilmek ve güncel gelişmeleri takip etmek |
|
3) |
Risk analizi konusunda bilgi sahibi olmak |
|
4) |
İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda araştırma yöntemleri ve kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
5) |
Alanda kazandığı bilgi ve becerilere uygun yöntemler ve araçlar kullanarak birçok sektördeki çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit etme, çözüm önerileri üretme, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisine sahip olmak |
|
6) |
İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları tanır ve bilir. |
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda farklı alanlarda ortak kuralları kavrar, İş Sağlığı ve güvenliği ile ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. |
|
8) |
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili başlıca konularda araştırma, sunum ve raporlama yapar. |
|
9) |
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yaptığı çalışmalarda ve tüm akademik çalışmalarında bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
|