Kentsel Dönüşüm (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KD510 | ||||||||
Ders İsmi: | Uzaktan Algılama ve Görüntü İşleme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi OKTAY AKSU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi OKTAY AKSU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uzaktan algılama ve görüntü işleme yöntemlerini öğrenme. |
Dersin İçeriği: | Görüntü işlemeye giriş, görüntü işleme teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uzaktan algılamaya giriş, kullanıldığı yerler, temel kavramlar | Ders Notları |
2) | Uzaktan algılamanın türleri, birbirine göre farklılıkları | Ders Notları |
3) | EMR, spektrum, emr´nin atmosfer ve cisimler ile etkileşimleri | Ders Notları |
4) | Uzaktan algılamada veri ve görüntü tipleri, çözünürlükler, Erdas Imagine ile görüntü bantlarını inceleme | Ders notları ve earth explorer sitesinden görüntü indirme |
5) | Radar, SAR, IfSAR kavramları, Lidar teknolojisi | Ders notları |
6) | Görüntü işlemedeki 4 temel işlem adımı, radyometrik düzeltmeler | Ders notları |
7) | ATCOR yazılımı ile atmosferik düzeltme uygulaması ve atmosferik düzeltmenin önemi | Örnek Landsat görüntülerin ilgili sitede incelenmesi |
8) | Ara sınav | |
9) | Uydu görüntülerinde geometrik düzeltmeler, Erdas Imagine yazılımı ile uygulama | Ders notu |
10) | Görüntü zenginleştirme, histogram ve konumsal filtreler Erdas Imagine ile uygulamalar | Ders notu. |
11) | Görüntü dönüştürme fonksiyonlarının amaçları, NDVI ve PCA Erdas Imagine ile uygulama | Ders notu |
12) | Denetimli ve denetimsiz sınıflama ve Erdas Imagine ile uygulamalar ArcGIS ve QGIS yazılımlarının bu amaçla kullanılabilme olanakları | Landsat uydu görüntüsü ile her öğrenci denetimli sınıflama yaparak ödev notu alacaktır |
13) | Sınıflama doğruluklarının analizi | Ders notu |
14) | Obje tabanlı görüntü sınıflama ve Erdas Imagine ile uygulama | Ders notu |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Kentsel Dönüşüm kavramını tanımlar, mevzuat altyapısı ile kentsel gelişim sürecindeki ilişkiyi açıklamak. | |||
2) Projelerin katılım ve dağıtım değerlerinin nasıl tespit edildiğini gösteren Ülger Modeli’ni tanımak. | |||
3) Kentsel dönüşüm alanlarının belirlenmesi, gerekli projelendirme ve hazırlık çalışmalarına ilişkin iş akışını organize etmek. | |||
4) Kentsel dönüşümde mülkiyet değişimlerinin sosyo-ekonomik etkilerini anlamak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kentsel Dönüşüm kavramını tanımlar, mevzuat altyapısı ile kentsel gelişim sürecindeki ilişkiyi açıklamak. | |
2) | Projelerin katılım ve dağıtım değerlerinin nasıl tespit edildiğini gösteren Ülger Modeli’ni tanımak. | |
3) | Kentsel dönüşüm alanlarının belirlenmesi, gerekli projelendirme ve hazırlık çalışmalarına ilişkin iş akışını organize etmek. | |
4) | Kentsel dönüşümde mülkiyet değişimlerinin sosyo-ekonomik etkilerini anlamak. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 92 |