Kentsel Dönüşüm (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KD518 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KURT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi OKTAY AKSU Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KURT Doç. Dr. BİROL ALAS Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Alanına ilişkin bir konuda bilgi derlemek, uygulama çalışması yapmak ve bir proje halinde raporlamayı öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | Alanına ilişkin bir konuda bilgi derlemek, uygulama çalışması yapmak ve bir proje halinde raporlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Alanına ilişkin bir konuda bilgi derlemek, uygulama çalışması yapmak ve bir proje halinde raporlamak. | Proje ile ilgili tüm basılı veya sayısal yayınlar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Proje konusu ile ilişkili basılı olan veya internet ortamındaki tüm yayınlar. |
Diğer Kaynaklar: | This course is given in Turkish. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Kentsel Dönüşüm kavramını tanımlar, mevzuat altyapısı ile kentsel gelişim sürecindeki ilişkiyi açıklamak. | |||
2) Projelerin katılım ve dağıtım değerlerinin nasıl tespit edildiğini gösteren Ülger Modeli’ni tanımak. | |||
3) Kentsel dönüşüm alanlarının belirlenmesi, gerekli projelendirme ve hazırlık çalışmalarına ilişkin iş akışını organize etmek. | |||
4) Kentsel dönüşümde mülkiyet değişimlerinin sosyo-ekonomik etkilerini anlamak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kentsel Dönüşüm kavramını tanımlar, mevzuat altyapısı ile kentsel gelişim sürecindeki ilişkiyi açıklamak. | |
2) | Projelerin katılım ve dağıtım değerlerinin nasıl tespit edildiğini gösteren Ülger Modeli’ni tanımak. | |
3) | Kentsel dönüşüm alanlarının belirlenmesi, gerekli projelendirme ve hazırlık çalışmalarına ilişkin iş akışını organize etmek. | |
4) | Kentsel dönüşümde mülkiyet değişimlerinin sosyo-ekonomik etkilerini anlamak. |
Bireysel Proje | |
Raporlama | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 42 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 40 | 80 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 306 |