MELK103 Elektrik Tesisat Planlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar ElektrikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MELK103
Ders İsmi: Elektrik Tesisat Planları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Öğr.Gör. GÖKHAN ARKALILAR
Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLAR AKAR
Dr.Öğr.Üyesi HÜSAMETTİN ÇAPAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kuvvetlendiricilerin frekans yanıtı, geribesleme, geribesleme devrelerinin kararlılığı kompenzasyon, osilatörlerg Güç kuvvetlendiricileri, fark kuvvetlendiricileri, akım aynası, çok katlı kuvvetlendiriciler, işlemsel kuvvetlendiricilerin ideal olmayan özellikleri konularının öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: Kuvvetlendiricilerin frekans yanıtı, geribesleme, geribesleme devrelerinin kararlılığı kompenzasyon, osilatörlerg Güç kuvvetlendiricileri, fark kuvvetlendiricileri, akım aynası, çok katlı kuvvetlendiriciler, işlemsel kuvvetlendiricilerin ideal olmayan özellikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kuvvetlendiricileri frekans ve zaman domenlerinde analiz edebilme, bunları analog elektronik devrelerinin tasarımında kullanabilme,
2) Geribesleme kavramını analog elektronik devrelerinin analiz ve tasarımına uygulayabilme, kararlılık kriterlerini ve kompenzasyonu geribesleme devrelerine uygulayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Osilatörleri ve güç kuvvetlendiricileri, çok katlı kuvvetlendiricileri analiz eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Çok katlı kuvvetlendiriciler tasarlar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Temel analog elektronik yapı bloklarını simule eder.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Test eder ve sonuçları raporlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Öğrencilere dersin amacı ve kapsamının bildirilmesi
2) MOSFET & BJT kuvvetlendiricileri tanır.
3) MOSFET & BJT yüksek-frekans modelleri, kuvvetlendiricilerin yüksek-frekans yanıtı.
4) MOSFET & BJT yüksek-frekans modelleri, kuvvetlendiricilerin yüksek-frekans yanıtı.
5) Geribeslemeli kuvvetlendiricileri tanımlar ve uygular.
6) Geribeslemeli kuvvetlendiricileri tanımlar ve uygular.
7) Devre şemaları
8) Vize sınavı
9) Örnek Kuvvet Projesinin Anlatımı ve Çiziminin Yapılması
10) Örnek Kuvvet Projesinin Anlatımı ve Çiziminin Yapılması
11) Her Öğrenciye Ayrı Ayrı Verilen Aydınlatma veya Kuvvet Tesisatı Projelerinin Çizimi.
12) Her öğrenciye ayrı ayrı verilen aydınlatma veya kuvvet tesisatı projelerinin çizimi.
13) Her öğrenciye ayrı ayrı verilen aydınlatma veya kuvvet tesisatı projelerinin çizimi.
14) Her öğrenciye ayrı ayrı verilen aydınlatma veya kuvvet tesisatı projelerinin çizimi.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Elektrik Tesisat Planları Sözleşme Keşif ve Planlama (Elektrik Projeleri), Ali DOĞRU, Has Ofset, Kahramanmaraş, 2014
Diğer Kaynaklar: İnternet

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 1 1
Proje 1 12 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 57