Dış Ticaret | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MING151 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel İngilizce I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. NECMETTİN KOÇ Serdar ÖZTÜRK Öğr.Gör. AYKUT GÜLŞAHİN Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı Öğr.Gör. CEM AKSİNER Öğr.Gör. ELİFNUR KARGIOĞLU Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin temel İngilizce yetilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders internet üzerinden verilmektedir. Bu ders öğrencilerin Başlangıç seviyesinde Genel İngilizce becerilerini geliştirmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Dört beceri alanının –Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma- hepsini içermektedir. Öğrencilerin kelime bilgisini daha da geliştirmek ve dilbilgisini pekiştirmek ön planda tutulmaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler, kendilerini tanıtabilmekte, günlük rutinler, boş zaman aktiviteleri ve yetenekleri hakkında konuşabilmektedir. Ayrıca öğrenciler, nicelik belirtebilmekte, yer tasvir edebilmekte ve geçmiş olaylar hakkında konuşabilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction | |
2) | Greetings; saying hello and good bye /Spelling names | Textbook |
3) | Numbers 1-10 / personal information | Textbook |
4) | Personal items/ classroom objects | Textbook |
5) | Prepositions and expressions of location | Textbook |
6) | Types of celebrities / basic adjectives/adjectives to describe personality | Textbook |
7) | Family members / Numbers 10-101 | Textbook |
8) | Midterm | |
9) | Morning routines/ verbs for everyday activities/ days of the week | Textbook |
10) | Time expressions for routines | Textbook |
11) | Types of TV shows / free time activities/ time expressions for frequency | Textbook |
12) | Expressions for likes and dislikes | Textbook |
13) | Neighbourhood places/ Adjectives | Textbook |
14) | Neighbourhood places/ Adjectives | Textbook |
15) | Revision | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Touchstone 1 |
Diğer Kaynaklar: | Online materials and worksheets |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek | |||||||||||
2) İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak | |||||||||||
3) Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak | |||||||||||
4) Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||||||
5) Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak | |||||||||||
6) Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak | |||||||||||
7) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak | |||||||||||
8) İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak | |||||||||||
9) Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||||||
10) Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak | |||||||||||
11) En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek | |
2) | İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak | |
3) | Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak | |
4) | Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
5) | Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak | |
6) | Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak | |
7) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak | |
8) | İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak | |
9) | Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak | |
10) | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak | |
11) | En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 84 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 |