Mekatronik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MING151 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel İngilizce I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. NECMETTİN KOÇ Serdar ÖZTÜRK Öğr.Gör. AYKUT GÜLŞAHİN Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı Öğr.Gör. CEM AKSİNER Öğr.Gör. ELİFNUR KARGIOĞLU Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin temel İngilizce yetilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders internet üzerinden verilmektedir. Bu ders öğrencilerin Başlangıç seviyesinde Genel İngilizce becerilerini geliştirmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Dört beceri alanının –Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma- hepsini içermektedir. Öğrencilerin kelime bilgisini daha da geliştirmek ve dilbilgisini pekiştirmek ön planda tutulmaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler, kendilerini tanıtabilmekte, günlük rutinler, boş zaman aktiviteleri ve yetenekleri hakkında konuşabilmektedir. Ayrıca öğrenciler, nicelik belirtebilmekte, yer tasvir edebilmekte ve geçmiş olaylar hakkında konuşabilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction | |
2) | Greetings; saying hello and good bye /Spelling names | Textbook |
3) | Numbers 1-10 / personal information | Textbook |
4) | Personal items/ classroom objects | Textbook |
5) | Prepositions and expressions of location | Textbook |
6) | Types of celebrities / basic adjectives/adjectives to describe personality | Textbook |
7) | Family members / Numbers 10-101 | Textbook |
8) | Midterm | |
9) | Morning routines/ verbs for everyday activities/ days of the week | Textbook |
10) | Time expressions for routines | Textbook |
11) | Types of TV shows / free time activities/ time expressions for frequency | Textbook |
12) | Expressions for likes and dislikes | Textbook |
13) | Neighbourhood places/ Adjectives | Textbook |
14) | Neighbourhood places/ Adjectives | Textbook |
15) | Revision | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Touchstone 1 |
Diğer Kaynaklar: | Online materials and worksheets |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Mekatronik kavramı ve tasarım felsefesi ile ilgili öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. | |||||||||||
2) Matematik ve fizik alanındaki temel prensipleri bilir, Mekatronik bilimi ile bağdaştırabilir. | |||||||||||
3) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki temel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir. | |||||||||||
4) Endüstriyel olarak kullanılan elektrik, elektronik ve mekanik elemanlarını tanır, üretim ve uygulama yöntemlerini bilir. | |||||||||||
6) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar/mikrodenetleyici yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. | |||||||||||
7) Alanı ile ilgili katalog bilgilerini kullanabilir, teknik çizimleri okuyabilir ve oluşturabilir. | |||||||||||
8) Kontrol sistemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. | |||||||||||
9) Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur. | |||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||||
11) Elektrik-Elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve bu devreler üzerindeki gerekli ölçüm işlemlerini yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mekatronik kavramı ve tasarım felsefesi ile ilgili öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. | |
2) | Matematik ve fizik alanındaki temel prensipleri bilir, Mekatronik bilimi ile bağdaştırabilir. | |
3) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki temel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir. | |
4) | Endüstriyel olarak kullanılan elektrik, elektronik ve mekanik elemanlarını tanır, üretim ve uygulama yöntemlerini bilir. | |
6) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar/mikrodenetleyici yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. | |
7) | Alanı ile ilgili katalog bilgilerini kullanabilir, teknik çizimleri okuyabilir ve oluşturabilir. | |
8) | Kontrol sistemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. | |
9) | Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |
11) | Elektrik-Elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve bu devreler üzerindeki gerekli ölçüm işlemlerini yapar. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 84 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 |