İş Sağlığı ve Güvenliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MISG214 | ||||||||
Ders İsmi: | Mezuniyet Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ERCÜMENT ASLANTAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iş sağlığı ve güvenliği konusunda bir tez hazırlamaktır. Öğrenciler, tabiki mezuniyet projesini bir araya getirdiler. |
Dersin İçeriği: | Dersin amacı, mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrencilerin, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bir araştırma konusunu irdeleyip analiz etmeleri, elde edilen verilere ve bilimsel kaynaklara dayanarak değerlendirmelerde bulunmaları ve sonuçta çözüm önerileri geliştirmeleridir. Mezuniyet Projesinde hedeflerden biri de öğrencinin proje aşamalarında sektör kurumları ile birlikte çalışarak, meslek alanındaki kurumların işleyişi konusunda bilgi sahibi olmalarıdır. Bu bağlamda öğrencilerimiz, hazırlayacakları proje kapsamında, bilimsel düşüncenin ana yöntemini öğrenme ve uygulama becerisini de kazanarak mezun olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersi öğrencilere tanıtmak. | ders notu |
2) | Yerel yönetim sorunları ile ilgili sorunları tespit edin. Yerel yönetim projelerini tanımlayın | ders notu |
3) | Yerel yönetim birimlerinin sistemini tanımlar | ders notu |
4) | Proje belgelerini değiştirin. Yerel Hükümet Projeleri hakkında daha fazla bilgi edinin | ders notu |
5) | Projenin amacını yazınız Mezuniyet projesinin hedeflerini açıklar | ders notu |
6) | Araştırma sürecini tanımlayın Araştırma projesi için veri bulmayı listeler ve açıklar. | ders notu |
7) | Proje ve araştırma metodolojisini listeler ve açıklar. | ders notu |
8) | Mezuniyet projesi hakkında bir rapor hazırlamak | ders notu |
9) | Proje değerlendirme sürecini açıklayın | ders notu |
10) | Farklı proje metodolojilerini tartışmak | ders notu |
11) | Proje kapsamını ve stratejilerini açıklar. | ders notu |
12) | Farklı stratejilerin tanımlanması. | ders notu |
13) | Tasarım Temsili süreci | ders notu |
14) | Mezuniyet Projesi Temsilciliği | ders notu |
15) | sunum | |
16) | sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Bilimsel Çalışmalarda Metodoloji |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | ||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | ||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | ||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | ||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | ||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | ||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | ||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | ||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | 4 |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama | 4 |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | 4 |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | 4 |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | 4 |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | 4 |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | 4 |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | 4 |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 126 |