MLOJ104 Taşımacılık ve Filo Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar LojistikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Lojistik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MLOJ104
Ders İsmi: Taşımacılık ve Filo Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKIN
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dağıtım kanalları işletmeler ile tüketicilerin karşı karşıya geldikleri yerdir., bir başka deyişle işletmelerin görünen yüzü dağıtım kanallarıdır. Bu nedenle dağıtım kanallarının başarısı işletmenin tüketicilerin gözündeki başarısı olacaktır.
Dersin amacı, günümüzde önemi daha da artan lojistik dağımdaki aracıları kapsayan, dağıtım kanalları konusunda öğrencileri ayrıntılı olarak bilgilendirmektir.

Ders kapsamında, öncelikle dağıtım kanalları konusunda bilgiler verilecek, daha sonra dağıtım kanalı üyeleri olan toptancılık ve perakendecilik konularından bahsedilecek, son olarak fiziksel dağıtım ve sevkiyat konusu incelenecektir.

Dersin İçeriği: Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma) Dağıtım Kanalında İlişkiler / Dağıtım Kanalı Politikaları / Fiziksel Dağıtım Dağıtım Yönetimine Giriş, Önemi, Amaçları / Fiziksel Dağıtım Faaliyetleri
Kanal sistemlerinin şema üzerinde gösterimi Dağıtım Faaliyetlerinin Performans Değerlendirmesi / Lojistik Ve Pazarlamanın Etkileşimi / Etkin Tüketici Yanıtı Sevkiyat Planlama / Sevk Emrinin Alınması / Ürünlerin Teslim Alınması Ve Depolama / Depodan Sipariş Toplama/ Sevkiyat Süresini Planlama / Araç Türünü Planlama
Son Kontrol Ve Yükleme / Sevkiyat
Dağıtım Süreci: Yurt İçi Dağıtım / Alıcılara Teslim
İade Ürün
Dağıtım Ağı Tasarımı
Ulaştırmada Entegrasyon

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Lojistik ve Lojistik Yönetimi kavramlarını tanımlayabilirler.
2) • Dağıtım kanalı kavramını açıklayabilirler. Dağıtım kanalı çeşitlerini ve genel özelliklerini açıklayabilirler. Fiziksel dağıtımı kanalı politikalarını tanımlayabilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma)
2) Dağıtım Kanalında İlişkiler / Dağıtım Kanalı Politikaları /
3) Fiziksel Dağıtım Dağıtım Yönetimine Giriş, Önemi, Amaçları /
4) Fiziksel Dağıtım Faaliyetleri Kanal sistemlerinin şema üzerinde gösterimi Dağıtım Faaliyetlerinin Performans Değerlendirmesi
5) Lojistik Ve Pazarlamanın Etkileşimi /
6) Lojistik Ve Pazarlamanın Etkileşimi /
7) Etkin Tüketici Yanıtı Sevkiyat Planlama
8) Ara Sınav
9) Ürünlerin Teslim Alınması Ve Depolama / Depodan Sipariş Toplama/ Sevkiyat Süresini Planlama /
10) Araç Türünü Planlama Son Kontrol Ve Yükleme / Sevkiyat Dağıtım Süreci: Yurt İçi Dağıtım / Alıcılara Teslim
11) Alıcılara Teslim İade Ürün
12) İade Ürün Dağıtım Ağı Tasarımı
13) Ulaştırmada Entegrasyon
14) Örnek Olay
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Karayolu Taşımacılığı FİLO YÖNETİMİ / Murat Erdal 2013

Diğer Kaynaklar: Hoca Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 4
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 2
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 590