Dersin Amacı: |
Dağıtım kanalları işletmeler ile tüketicilerin karşı karşıya geldikleri yerdir., bir başka deyişle işletmelerin görünen yüzü dağıtım kanallarıdır. Bu nedenle dağıtım kanallarının başarısı işletmenin tüketicilerin gözündeki başarısı olacaktır.
Dersin amacı, günümüzde önemi daha da artan lojistik dağımdaki aracıları kapsayan, dağıtım kanalları konusunda öğrencileri ayrıntılı olarak bilgilendirmektir.
Ders kapsamında, öncelikle dağıtım kanalları konusunda bilgiler verilecek, daha sonra dağıtım kanalı üyeleri olan toptancılık ve perakendecilik konularından bahsedilecek, son olarak fiziksel dağıtım ve sevkiyat konusu incelenecektir.
|
Dersin İçeriği: |
Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma) Dağıtım Kanalında İlişkiler / Dağıtım Kanalı Politikaları / Fiziksel Dağıtım Dağıtım Yönetimine Giriş, Önemi, Amaçları / Fiziksel Dağıtım Faaliyetleri
Kanal sistemlerinin şema üzerinde gösterimi Dağıtım Faaliyetlerinin Performans Değerlendirmesi / Lojistik Ve Pazarlamanın Etkileşimi / Etkin Tüketici Yanıtı Sevkiyat Planlama / Sevk Emrinin Alınması / Ürünlerin Teslim Alınması Ve Depolama / Depodan Sipariş Toplama/ Sevkiyat Süresini Planlama / Araç Türünü Planlama
Son Kontrol Ve Yükleme / Sevkiyat
Dağıtım Süreci: Yurt İçi Dağıtım / Alıcılara Teslim
İade Ürün
Dağıtım Ağı Tasarımı
Ulaştırmada Entegrasyon
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Depo tanım ve kavramları, depo çeşitleri, depolamanın nedenleri ( görsel sunum ve tartışma) |
|
2) |
Dağıtım Kanalında İlişkiler / Dağıtım Kanalı Politikaları / |
|
3) |
Fiziksel Dağıtım Dağıtım Yönetimine Giriş, Önemi, Amaçları / |
|
4) |
Fiziksel Dağıtım Faaliyetleri
Kanal sistemlerinin şema üzerinde gösterimi Dağıtım Faaliyetlerinin Performans Değerlendirmesi |
|
5) |
Lojistik Ve Pazarlamanın Etkileşimi / |
|
6) |
Lojistik Ve Pazarlamanın Etkileşimi / |
|
7) |
Etkin Tüketici Yanıtı Sevkiyat Planlama |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Ürünlerin Teslim Alınması Ve Depolama / Depodan Sipariş Toplama/ Sevkiyat Süresini Planlama / |
|
10) |
Araç Türünü Planlama
Son Kontrol Ve Yükleme / Sevkiyat
Dağıtım Süreci: Yurt İçi Dağıtım / Alıcılara Teslim
|
|
11) |
Alıcılara Teslim
İade Ürün
|
|
12) |
İade Ürün
Dağıtım Ağı Tasarımı
|
|
13) |
Ulaştırmada Entegrasyon |
|
14) |
Örnek Olay |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
2 |
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |