Dersin Amacı: |
Bu ders ile öğrencinin; lojistik ,tedarik ,tedarik zinciri yönetimi ,taşımacılık ,uluslararası lojistik ve sigortacılık işlemlerine ilişkin uygulamaları yapabilme becerisi sağlanacaktır . Bu daldaki öğrencilere ,lojistik yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konusunda uygulamaya dönük olarak bilgi verilecektir.Tedarik Zinciri Yönetimi,yan sanayiden üretime,üretimden müşteriye kadar olan bütün mal,malzeme,bilgi akışı ve bunların yönetim sürecidir.Alman Ulusal Tedarik Yönetimi ve Satış Kurumu (BME) ve Alman Organizasyon ve Otomasyon İşletme Enstitüsü (BIFOA) 36 adet endüstriyel işletmede yaptığı incelemeler sonucunda bir tedarik yönetimi sistematiği geliştirmiştir.Bu ders kapsamında öğrencilere bu uygulamaya dönük bilgilerde verilerek ,bu alanda uzmanlaşabilmeleri hedeflenmektedir.Ayrıca ,taşımacılık yönetimi ve proje taşımacılığı konuları saha’dan örneklerle işlenecek ,öğrencilerin çözüm geliştirme yetenekleri arttırılacaktır.Özetle ,öğrenciler lojistik konusuna geniş açıdan bakabileceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Üretim Lojistiği-Tedarik Lojistiği Kavramlari
Dağitim Lojistiği Ve Dağitim Kanallari
Tedarik Tanimi,Kapsami,Görevleri Ve Amaçlari
Tedarik Politikalari ,Stratejileri Ve İşletme Amaçlarina Uyumluluğu
• Satinalma Yönetimi Ve Uygulamalari
Sözleşmeler ,Pazarliklar,E-Satinalma
• 3pl Uygulamalari
• Kara Taşimaciliği ,Demiryolu Taşimaciliği
• Tanimi,Amaçlari,Maliyetler
• Deniz Yolu Taşimaciliği ,Hava Yolu Taşimaciliği
• Tanimi,Amaçlari,Maliyetler
• Neden Proje Taşimaciği ? ,Amaçlari
• Amaç,Hedefler,Strateji
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Üretim Lojistiği |
|
2) |
Tedarik Lojistiği Kavramlari
|
|
3) |
Dağitim Lojistiği Ve Dağitim Kanallari |
|
4) |
Tedarik Tanimi,Kapsami,Görevleri Ve Amaçlari |
|
5) |
Tedarik Politikalari ,Stratejileri Ve İşletme Amaçlarina Uyumluluğu |
|
6) |
Satinalma Yönetimi Ve Uygulamalari
|
|
7) |
3pl Uygulamalari
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Kara Taşimaciliği |
|
10) |
Demiryolu Taşimaciliği
|
|
11) |
Lojistik Tanimi,Amaçlari,Maliyetler
|
|
12) |
Proje Taşimaciğinin nedenleri ,Amaçlari |
|
13) |
Proje Taşimaciği nedeni ,Amaçlari |
|
14) |
Örnek Olaylar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
3 |