MMAK134 İklimlendirme ve Soğutma Sistemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar ElektrikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMAK134
Ders İsmi: İklimlendirme ve Soğutma Sistemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İklimlendirme ve soğutma teknolojileri konusunda bilgi vermek.
Dersin İçeriği: • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Genel Tanım
• Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri
• Ticari Soğutma Sistemleri
• Merkezi İklimlendirme
• Bosch Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler
• Daikin Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler
• Soğutma sistemi tasarimi
• Havalandirma sistemleri
• Bosch akademi ziyaret
• Ticari
• Merkezi
• Ev tipi iklimlendirme sistemleri
• İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Önemi ve Amaçları
• Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri:
• Kapasite Hesapları
• Ticari Soğutma Sistemleri Kapasite ve tip seçimi
• Merkezi İklimlendirme Kapasite ve tip seçimi
• BoschTeorik ve uygulamali eğitim
• Daikin Teorik ve uygulamali eğitim
• Kanal kesitleri hesabi, menfez seçimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Genel Yetkinlik
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İklimlendirme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Soğutma Teknolojileri
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • İklimlendirme ve Soğutmaya Giriş İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
2) • İklimlendirme ve Soğutmanın Esasları İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
3) • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
4) • Ticari Soğutma Sistemleri İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
5) • Merkezi İklimlendirme İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
6) • VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
7) • VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
8) Vize sınavı • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Genel Tanım • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri • Ticari Soğutma Sistemleri • Merkezi İklimlendirme • Bosch Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler • Daikin Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler • Ticari • Merkezi • Ev tipi iklimlendirme sistemleri • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Önemi ve Amaçları • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri: • Kapasite Hesapları • Ticari Soğutma Sistemleri Kapasite ve tip seçimi • Merkezi İklimlendirme Kapasite ve tip seçimi • BoschTeorik ve uygulamali eğitim • Daikin Teorik ve uygulamali eğitim İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
9) • Soğutma sistemi tasarimi İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
10) • Havalandirma sistemleri İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
11) • Havalandirma sistemleri • Proje uygulamasi İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
12) • Bosch Akademi ziyaret İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
13) • Bosch Akademi ziyaret İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
14) Final Sınavına hazırlık İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
15) Final Sınavı • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Genel Tanım • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri • Ticari Soğutma Sistemleri • Merkezi İklimlendirme • Bosch Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler • Daikin Eğitimi VRV-Değişken Akışkanlı Sistemler • Soğutma sistemi tasarimi • Havalandirma sistemleri • Bosch akademi ziyaret • Ticari • Merkezi • Ev tipi iklimlendirme sistemleri • İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Önemi ve Amaçları • Bireysel Soğutma Sistemleri, Ev tipi Soğutma Sistemleri: • Kapasite Hesapları • Ticari Soğutma Sistemleri Kapasite ve tip seçimi • Merkezi İklimlendirme Kapasite ve tip seçimi • BoschTeorik ve uygulamali eğitim • Daikin Teorik ve uygulamali eğitim • Kanal kesitleri hesabi, menfez seçimi İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri Ders notları
Yrd.Doç.Dr.Ümit AKIN
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41