MMEK111 Sensörler ve Algılayıcılarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMEK111
Ders İsmi: Sensörler ve Algılayıcılar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZLEM ULUĞBEY
Öğr.Gör. TARIK ASLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: * Sensör ve algılayıcıları yapılarını kavramak ve sınıflandırmak.
* Sensör ve algılayıcıları, ilgili devrelerde kullanabilmek,bilgi ve becerilerini kazanmak.
Dersin İçeriği: 1 Veri toplama
2 Fiziksel Etkileri - Büyüklükleri Tanıma
3 Sensör Özellikleri
4 Algılamanın Fiziksel Temelleri
5 Sensörlerin elektronik devreleri
6 Hareket ve varlık sensörleri
7 Mesafe, seviye, konum sensörleri
8 Hız ve ivme sensörleri,
9 Güç, basınç sensörleri
10 Akış sensörleri
11 Akustik sensöreri
12 Işık detektörleri
13 Isı,nem sensörleri
14 Kimyasal sensörler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) * Sensör ve algılayıcıları yapılarını kavrır ve sınıflandırır
2) * Sensör ve algılayıcıları, ilgili devrelerde kullanabilir,bilgi ve becerilerini kazanır
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin tanıtılması ve dersle ilgili kurallarla ilgili bilgi verilmesi • Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi • Ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağının belirtilmesi
2) Fiziksel Etkileri - Büyüklükleri Tanıma
3) Sensör Özellikleri
4) Algılamanın Fiziksel Temelleri
5) Sensörlerin elektronik devreleri
6) Hareket ve varlık sensörleri
7) Mesafe, seviye, konum sensörleri
8) Ara Sınav
9) Hız ve ivme sensörleri
10) Güç, basınç sensörleri
11) Akış sensörleri
12) * Akustik sensöreri * Işık detektörleri
13) Isı,nem sensörleri
14) Kimyasal sensörler
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Osman Gürdal, Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Osman Gürdal, Seçkin Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Okuma
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100