Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC134 | ||||||||
Ders İsmi: | Keman II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | keman tutuş sağ el sol el teknikleri üzerinde tekrar bilgilendirme. Her ders doğru pozisyon kontrolü. Sol el ve sağ el için ritim çalışmaları. |
Dersin İçeriği: | Pozisyon geçişi Vibrato Gamlar Rus keman metodu 1. ve 3. pozisyon etüdler Kreutzer’den seçilmiş Parçalar ve Konçertolar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geçmiş dönem tekrarı 2 oktav gam poziyon geçişli gam ve arpej x4 Rus keman metodundan seçilmiş pozisyon geçişli etüd | |
2) | Schredieck egzersiz 8 bağlı Etüd tekrarı Kreutzer parça kitabından uygun parça | |
3) | Pozisyon geçişli gam arpej. 2 ve 4 bağlı gam,3 bağlı arpej Schreideck sol el çalışma 8-16 bağlı Parça Konçerto | |
4) | 2 oktav gam 2/4 bağlı arpej 3 bağlı Etüt Kreutzer ve/veya Dont etüt Vibrato çalışması Konçerto | |
5) | Gam arpej ezber Öğrencinin düzeyine uygun yeni parça Pozisyon geçişli etüd Konçerto | |
6) | Gam arpej ezber Etüd Parça | |
7) | Gam arpej Farklı karakterlerde 2 etüd Konçerto piyano eşlikli Önerilen film üzerine kritik yapılması | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Schredieck Etüdler Parça Konçerto | |
10) | Gam bütün bağlı, Arpej bütün bağlı Etüdler ezber Parça ezber vibratolu Konçerto ezber | |
11) | Parça Etüdler Gam arpej Konçerto | |
12) | Sınav programının tamamının ezber çalınması | |
13) | Sınav programının tamamının ezber çalınması. | |
14) | Genel tekrar | |
15) | Genel tekrar | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Suzuki, Ömercan, Rus Kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Suzuki, Ömercan, Rus Kitabı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |