MTAR444 Arapçanın Lehçeleri IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mütercim Tercümanlık (Arapça)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mütercim Tercümanlık (Arapça)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MTAR444
Ders İsmi: Arapçanın Lehçeleri II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜLEYMAN SEZER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NADİR ENGİN UZUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin günlük hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
Dersin İçeriği: ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
2) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
3) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
4) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
5) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
6) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
7) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
8) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
9) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
10) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
11) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
12) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
13) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
14) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
15) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
16) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
17) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
18) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
19) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
20) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
21) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
22) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
23) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
24) zogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
25) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
26) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
27) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
28) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
29) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
30) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
31) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
32) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
33) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
34) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
35) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
36) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
37) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
38) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
39) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
40) ogrecılerın gunluk hayatlarını ıfade edebılmelerı hedeflenmektedır
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. selamlaşma, kısa diyaloglar.
2) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. çevremiz - kolay sıfatlar ve cümle kurma
3) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. kendilerini ve etrafı basit cümlelerle tanımlama
4) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. evimiz, odalarımız, eşyalarımız
5) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. ailemiz, arkadaşlarımız, özellikleri
6) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. hobiler, fobiler, sevilen, sevilmeyen aktiviteler
7) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. çevre, hayvanlar, bitkiler
8) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. sevilen dizi, film ve kitaplar, eserler
9) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. sevilen dizi, film ve kitaplar, eserler
12) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. haberler
13) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. restoran, yemek sipariş etme, market alışveriş yapma
14) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar.yemekler, içecekler, öğünler
15) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. istedikleri bir konuyu seçerek o konu hakkında konuşma
16) öğrenciler günlük hayat ve temel kavramlar üzerinde konuşacaklar. birbirlerine 50 şer genel soru sorarak cevaplayacaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *
Diğer Kaynaklar: ınternet

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

Program Kazanımları
1) Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir.
2) Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2).
3) Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir.
4) Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir.
5) Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir.
7) Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir.
8) Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir.
2) Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2).
3) Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir.
4) Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir.
5) Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir.
7) Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir.
8) Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0