Mühendislik Yönetimi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MY516 | ||||||||
Ders İsmi: | Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KAĞAN OKATAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MELEK NAR ÇEVİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi, şirketlerin stratejik ve işlemsel hedeflerini şekillendirmesini ve gerçekleştirmesini sağlayacak teknolojik yeteneklerin geliştirilmesinin ve uygulanmasının planlanması, yönetimi, denetimi ve koordinasyonudur. Günümüzde teknolojik değişimler yeni ürün, hizmet, süreç, kurumsal gelişim ve endüstriyel çeşitlilik açısından karşımıza sürekli olarak yeni güçlükler ve fırsatlar çıkarmaktadır. Bu fırsatları yakalamak, etkili ve dinamik bir Teknoloji Yönetimi aracılığıyla değere dönüştürmek gerekmektedir. Bu derste mühendis ve yöneticilerin teknolojiyi nasıl kullanacakları ve yönetecekleri ile ilgili temel konular anlatılmaktadır. Dünyadaki ve Türkiye’deki yenilik stratejileri anlatılarak farkındalık oluşturulacak ve yenilikçi düşünme kabiliyeti kazandırılacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | TANIM VE KAVRAMLAR: Küreselleşme, Teknoloji, Teknoloji Yönetimi, Ar-Ge, Yenilik (İnovasyon), Teknoloji Transferi | |
2) | TANIM VE KAVRAMLAR: Çekirdek Yetkinlik, Proje Yönetimi, Bilgi Yönetimi, Teknoloji Öngörüsü, Ürün Yaşam Döngüsü | |
3) | EDİNİM: Kurum İçi Edinim (Ar-Ge), Ar-Ge Süreçleri, Kurum Dışı Teknoloji Edinimi, Kurum Dışı Edinim Süreçleri | |
4) | KULLANIM: Ticarileştirme/Pazarlama, Pazarlama Süreçleri, Teknoloji Transferi, Teknolojik Yararlanım, Yararlanım Süreçleri | |
5) | TANIMLAMA: Tanım, Tanımlama Süreçleri | |
6) | ÖĞRENME: Tanım, Öğrenme Süreçleri | |
7) | KORUMA VE SEÇME: Koruma Tanımı, Koruma Süreçleri, Seçme Tanımı, Seçme Süreçleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | PATENT ANALİZİ: Neden ve Niçin Kullanılır? Süreç PORTFÖY ANALİZİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç | |
10) | TEKNOLOJİ YOL HARİTASI: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç S- EĞRİSİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç | |
11) | AŞAMA-GEÇİT: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç DEĞER ANALİZİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç | |
12) | YENİLİK YÖNETİMİ: Yenilik Kavramı/ Önemi, Yenilik Çeşitleri | |
13) | YENİLİK YÖNETİMİ: Yeniliğin Etkileri, Yeniliğe Engel olan faktörler | |
14) | YENİLİK YÖNETİMİ: Yeniliğin Ölçülmesi, Yenilik İstatistikleri | |
15) | ULUSAL YENİLİK SİSTEMLERİ: Kavram, amaçlar, üniversite-sanayi işbirliği, teknopark, kuluçkalık | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 10 | 150 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 10 | 3 | 30 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 285 |