Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun bir türkünün verilmesi.
|
• Uygulama, anlatım, bireysel çalışma |
2) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılması.
• Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Uygulama, anlatım, bireysel çalışma |
3) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait yeni bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik yeni bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir türkünün verilmesi.
• Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
4) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait yeni bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik yeni bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir türkünün verilmesi.
• Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
5) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
6) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. Ses oktavını register (ses aralığı) geçiş yerlerini duyurmadan aşağı ve yukarı yönlü genişletme egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. Tutulu tonlarda solunum desteğini güçlendirme egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
7) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. Ses oktavını register (ses aralığı) geçiş yerlerini duyurmadan aşağı ve yukarı yönlü genişletme egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. Tutulu tonlarda solunum desteğini güçlendirme egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait yeni bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir türkünün verilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
8) |
• MIDTERM EXAM
• Uygulaması öğrenilmiş olan egzersizlerin ses ve nefes organlarımızın hangi bölgelerine etki ettiğine dair genel bilgi
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserin dönemine / bestecisine/ güftecisine/yöresine ait bilgi
• Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkünün enstrüman eşliği ile icrası. |
• Eser icrası, anlatım |
9) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. Ses oktavını register (ses aralığı) geçiş yerlerini duyurmadan aşağı ve yukarı yönlü genişletme egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. Tutulu tonlarda solunum desteğini güçlendirme egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılması.
• Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
10) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. Ses oktavını register (ses aralığı) geçiş yerlerini duyurmadan aşağı ve yukarı yönlü genişletme egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. Tutulu tonlarda solunum desteğini güçlendirme egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
11) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. Ses oktavını register (ses aralığı) geçiş yerlerini duyurmadan aşağı ve yukarı yönlü genişletme egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. Tutulu tonlarda solunum desteğini güçlendirme egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait yeni bir aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir türkünün verilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
12) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. Ses oktavını register (ses aralığı) geçiş yerlerini duyurmadan aşağı ve yukarı yönlü genişletme egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. Tutulu tonlarda solunum desteğini güçlendirme egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
13) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. Ses oktavını register (ses aralığı) geçiş yerlerini duyurmadan aşağı ve yukarı yönlü genişletme egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. Tutulu tonlarda solunum desteğini güçlendirme egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
14) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. Ses oktavını register (ses aralığı) geçiş yerlerini duyurmadan aşağı ve yukarı yönlü genişletme egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. Tutulu tonlarda solunum desteğini güçlendirme egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
15) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. Ses oktavını register (ses aralığı) geçiş yerlerini duyurmadan aşağı ve yukarı yönlü genişletme egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. Tutulu tonlarda solunum desteğini güçlendirme egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
16) |
• FİNAL SINAVI
• Uygulaması öğrenilmiş olan egzersizlerin ses ve nefes organlarımızın hangi bölgelerine etki ettiğine dair genel bilgi
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserin dönemine / bestecisine/ güftecisine/yöresine ait bilgi
• Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkünün enstrüman eşliği ile icrası.
|
• Eser icrası, anlatım |