MZK516 THM'inde Yöresel Tavırlarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK516
Ders İsmi: THM'inde Yöresel Tavırlar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MELİH DUYGULU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere Türk Halk Müziği'nde farklı yörelerin müzikal karakteristiklerini tanıtmak ve
bu yöresel tavırları anlayarak icra etme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Türk Halk Müziği'nde Yöresel Tavırlara Giriş
Karadeniz Bölgesi Yöresel Tavırlar
Ege Bölgesi Yöresel Tavırlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı Türk Halk Müziği repertuarlarının çeşitliliğini anlama.
2) Yöresel tavırları tanıma ve bu tavırları müzikte uygulama.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türk Halk Müziği'nde Yöresel Tavırlara Giriş Yöresel tavır kavramı ve önemi. Farklı yörelerin müzikal özelliklerinin genel bir değerlendirmesi.
2) Türk Halk Müziği'nde Yöresel Tavırlara Giriş Yöresel tavır kavramı ve önemi. Farklı yörelerin müzikal özelliklerinin genel bir değerlendirmesi.
3) Karadeniz Bölgesi Yöresel Tavırlar Karadeniz müziğindeki özel makamlar ve usuller. Horon ve diğer tipik Karadeniz figürleri.
4) Karadeniz Bölgesi Yöresel Tavırlar Karadeniz müziğindeki özel makamlar ve usuller. Horon ve diğer tipik Karadeniz figürleri.
5) Karadeniz Bölgesi Yöresel Tavırlar Karadeniz müziğindeki özel makamlar ve usuller. Horon ve diğer tipik Karadeniz figürleri.
6) Ege Bölgesi Yöresel Tavırlar Ege müziğinin melodi ve ritim özellikleri. Zeybek ve Hasap danslarına eşlik eden müzikal yapılar.
7) Ege Bölgesi Yöresel Tavırlar Ege müziğinin melodi ve ritim özellikleri. Zeybek ve Hasap danslarına eşlik eden müzikal yapılar.
8) Ege Bölgesi Yöresel Tavırlar Ege müziğinin melodi ve ritim özellikleri. Zeybek ve Hasap danslarına eşlik eden müzikal yapılar.
9) Anadolu Bölgesi Yöresel Tavırlar Anadolu'nun farklı yörelerine ait örneklerle makam ve melodi çeşitliliği. Yöresel enstrümanların kullanımı.
10) Anadolu Bölgesi Yöresel Tavırlar Anadolu'nun farklı yörelerine ait örneklerle makam ve melodi çeşitliliği. Yöresel enstrümanların kullanımı.
11) Anadolu Bölgesi Yöresel Tavırlar Anadolu'nun farklı yörelerine ait örneklerle makam ve melodi çeşitliliği. Yöresel enstrümanların kullanımı.
12) Marmara ve İç Anadolu Bölgeleri Yöresel Tavırlar Marmara ve İç Anadolu müziğindeki özel karakteristikler. Zeybek ve Kaşık Havası gibi ritmik yapılar.
12) Marmara ve İç Anadolu Bölgeleri Yöresel Tavırlar Marmara ve İç Anadolu müziğindeki özel karakteristikler. Zeybek ve Kaşık Havası gibi ritmik yapılar.
13) Marmara ve İç Anadolu Bölgeleri Yöresel Tavırlar Marmara ve İç Anadolu müziğindeki özel karakteristikler. Zeybek ve Kaşık Havası gibi ritmik yapılar.
14) Marmara ve İç Anadolu Bölgeleri Yöresel Tavırlar Marmara ve İç Anadolu müziğindeki özel karakteristikler. Zeybek ve Kaşık Havası gibi ritmik yapılar.
15) Marmara ve İç Anadolu Bölgeleri Yöresel Tavırlar Marmara ve İç Anadolu müziğindeki özel karakteristikler. Zeybek ve Kaşık Havası gibi ritmik yapılar.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Türk Halk Müziği Yöresel Repertuar Kaynakları.
THM'de Yöresel Tavırların İncelenmesi, Prof. Dr. Mehmet Müftüoğlu.
Diğer Kaynaklar: Türk Halk Müziği Yöresel Repertuar Kaynakları.
THM'de Yöresel Tavırların İncelenmesi, Prof. Dr. Mehmet Müftüoğlu.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34