MZK527 Sanatsal İletişimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK527
Ders İsmi: Sanatsal İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SERPİL MURTEZAOĞLU
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere sanatsal ifadenin farklı disiplinlerdeki iletişim özelliklerini anlamalarını
sağlamak ve sanatın toplumsal, kültürel ve bireysel düzeydeki etkileşimini incelemektir.
Dersin İçeriği: Sanatsal İfade ve İletişim
Sanat ve Toplum
Görsel Kültür ve İletişim

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sanatsal ifadenin farklı disiplinlerdeki iletişim biçimlerini kavrama.
2) Sanatın toplumsal, kültürel ve bireysel düzeydeki etkileşimini değerlendirme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanatsal İfade ve İletişim Sanatsal iletişimin temel kavramları. Görsel, işitsel ve sahne sanatlarında iletişim biçimleri.
2) Sanatsal İfade ve İletişim Sanatsal iletişimin temel kavramları. Görsel, işitsel ve sahne sanatlarında iletişim biçimleri.
3) Sanat ve Toplum Sanatın toplumsal etkileşimi. Sanatın kültürel temsili ve kimlik oluşumu.
4) Sanat ve Toplum Sanatın toplumsal etkileşimi. Sanatın kültürel temsili ve kimlik oluşumu.
5) Sanat ve Toplum Sanatın toplumsal etkileşimi. Sanatın kültürel temsili ve kimlik oluşumu.
6) Görsel Kültür ve İletişim Görsel kültürün sanatla etkileşimi. Sanat eserlerinin görsel kültürdeki yeri.
7) Görsel Kültür ve İletişim Görsel kültürün sanatla etkileşimi. Sanat eserlerinin görsel kültürdeki yeri.
8) Görsel Kültür ve İletişim Görsel kültürün sanatla etkileşimi. Sanat eserlerinin görsel kültürdeki yeri.
9) Sanat ve Eleştiri Sanat eleştirisi ve eleştirel düşünme. Sanat eserlerinin farklı yorumları.
10) Sanat ve Eleştiri Sanat eleştirisi ve eleştirel düşünme. Sanat eserlerinin farklı yorumları.
11) Sanat ve Eleştiri Sanat eleştirisi ve eleştirel düşünme. Sanat eserlerinin farklı yorumları.
12) Sanat ve İletişimde Yenilikler Dijital sanatın iletişimsel boyutları. Sanatın dijital platformlardaki etkileşimi.
13) Sanat ve İletişimde Yenilikler Dijital sanatın iletişimsel boyutları. Sanatın dijital platformlardaki etkileşimi.
14) Sanat ve İletişimde Yenilikler Dijital sanatın iletişimsel boyutları. Sanatın dijital platformlardaki etkileşimi.
15) Sanat ve İletişimde Yenilikler Dijital sanatın iletişimsel boyutları. Sanatın dijital platformlardaki etkileşimi.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Berger, J. (1972). Ways of Seeing. London: Penguin Books.
Eco, U. (1976). A Theory of Semiotics. Bloomington: Indiana University Press.
Barthes, R. (1977). Image-Music-Text. New York: Hill and Wang.
Diğer Kaynaklar: Berger, J. (1972). Ways of Seeing. London: Penguin Books.
Eco, U. (1976). A Theory of Semiotics. Bloomington: Indiana University Press.
Barthes, R. (1977). Image-Music-Text. New York: Hill and Wang.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34