Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
- |
2) |
Dil gelişimi |
ders notları |
3) |
Konuşma bozukluklarının sınıflandırılması |
ders notları |
4) |
Konuşma engeli |
Akmeşe, P. P., Kayhan, N., Kirazlı, G., & Kirazlı, T. (2021). İşitme kayıplı çocukların eğitimine ilişkin odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanları görüşleri. Türk Odyoloji ve İşitme Araştırmaları Dergisi, 4(2), 37-44. |
5) |
İletişim bozuklukları |
Akmeşe, P. P., Kayhan, N., Kirazlı, G., & Kirazlı, T. (2021). İşitme kayıplı çocukların eğitimine ilişkin odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanları görüşleri. Türk Odyoloji ve İşitme Araştırmaları Dergisi, 4(2), 37-44. |
6) |
İşitme engeli |
Akmeşe, P. P., Kayhan, N., Kirazlı, G., & Kirazlı, T. (2021). İşitme kayıplı çocukların eğitimine ilişkin odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanları görüşleri. Türk Odyoloji ve İşitme Araştırmaları Dergisi, 4(2), 37-44. |
7) |
İşitme engelleri |
Akmeşe, P. P., Kayhan, N., Kirazlı, G., & Kirazlı, T. (2021). İşitme kayıplı çocukların eğitimine ilişkin odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanları görüşleri. Türk Odyoloji ve İşitme Araştırmaları Dergisi, 4(2), 37-44. |
8) |
Arasınav |
- |
9) |
İşitme engel sınıflandırılması |
Akmeşe, P. P., Kayhan, N., Kirazlı, G., & Kirazlı, T. (2021). İşitme kayıplı çocukların eğitimine ilişkin odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanları görüşleri. Türk Odyoloji ve İşitme Araştırmaları Dergisi, 4(2), 37-44. |
10) |
İşitsel dinleme |
Yalap, R. (2024). Dil ve Konuşma Bozukluklarında Teleterapi ve Geleneksel Yüz-Yüze Terapi Programlarının Etkililiklerinin Karşılaştırılması. |
11) |
İşitme kaybı |
Yalap, R. (2024). Dil ve Konuşma Bozukluklarında Teleterapi ve Geleneksel Yüz-Yüze Terapi Programlarının Etkililiklerinin Karşılaştırılması. |
12) |
İşitme engelli çocuk eğitimi |
Yalap, R. (2024). Dil ve Konuşma Bozukluklarında Teleterapi ve Geleneksel Yüz-Yüze Terapi Programlarının Etkililiklerinin Karşılaştırılması. |
13) |
İşitme engelli çocukların kaynaştırılması |
Yalap, R. (2024). Dil ve Konuşma Bozukluklarında Teleterapi ve Geleneksel Yüz-Yüze Terapi Programlarının Etkililiklerinin Karşılaştırılması. |
14) |
İşitme engelli çocuklarının özellikleri |
Yalap, R. (2024). Dil ve Konuşma Bozukluklarında Teleterapi ve Geleneksel Yüz-Yüze Terapi Programlarının Etkililiklerinin Karşılaştırılması. |
15) |
Yıl Sonu Sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır. |
5 |
2) |
Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır. |
5 |
3) |
Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. |
5 |
4) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler. |
5 |
5) |
Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
5 |
6) |
Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır. |
5 |
7) |
İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar. |
|
9) |
Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır. |
|
10) |
Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar. |
|