OKL512 Çağdaş Gelişim Teorileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL512
Ders İsmi: Çağdaş Gelişim Teorileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER
Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gelişim ve öğrenme ile ilgili olarak ileri sürülen teoriler ve bu teoriler arasında çağdaş teorisyenlerin teorilerinin incelenmesi, derinlemesine bilgi edinilmesi ve karşılaştırılarak tartışılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Jean Jacques Rousseau, Froebel, Pestalozzi, Maria Montessori, Sigmund Freud (Psikanalitik Kuram), Piaget, Vygots§, John Dewey, Watson-Skinner, Werteimer & Kohler & Koffka; Eric Erikson, Bandura, John Bowlby, Arnold Gesell, Lawrence Kohlberg, Carl Rogers, Maslow, Bilgi İşlem Teorileri, Yapılandırmacılık, Kapasite Geliştirme' dir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programını tanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çağdaş öğrenme ve öğretme kavram ve modellerini bilir ve kıyaslar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımları bilir ve kıyaslar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Eğitim teknolojilerini okul öncesi eğitim uygulamalarında kullanabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Okul öncesi eğitimde geliştirilmiş bir program veya modeli alanda uygulayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Jean Jacques Rousseau Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
2) Jean Jacques Rousseau Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
3) Froebel Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
4) Pestalozzi Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
5) Maria Montessori Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
6) Sigmund Freud (Psikanalitik Kuram) Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
7) Piaget, Vygotsky Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
8) Ara Sınav
9) John Dewey Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
10) Watson-Skinner Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
11) Werteimer & Kohler & Koffka Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
12) Eric Erikson, Bandura, John Bowlby Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
13) Arnold Gesell, Lawrence Kohlberg Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
14) Carl Rogers, Maslow Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
15) Bilgi İşlem Teorileri, Yapılandırmacılık, Kapasite Geliştirme Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
Diğer Kaynaklar: Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme 3
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 30 30
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 196