Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL513 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER Dr.Öğr.Üyesi AYSEMİN DURAN Doç. Dr. ERHAN ALABAY Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili detaylı bilimsel yaklaşımları ortaya koymak, nitelikli araştırmacı adayları yetiştirmek. |
Dersin İçeriği: | Akademik araştırmalarda bilimsel yöntem, araştırmaya giriş. Araştırma probleminin tanımlanması, araştırma tasarımı, anket tasarımı, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri. Doğru referans vermek. Yurtiçi ve yurtdışı kütüphanelere ilişkin araştırma örnekleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
2) | Bilimsel araştırmanın önemi | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
3) | Bilimsel araştırma önerisi hazırlama süreci | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
4) | Bilimsel araştırma önerisi hazırlama süreci | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
5) | Literatür taraması | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
6) | Hipotez oluşturma | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
7) | Araştırma evreni ve örneklemin belirlenmesi | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
8) | Veri toplama teknikleri | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
9) | Kodlama, veri girişi ve verilerin analiz edilmesi | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
10) | Veri analizinde kullanılan istatistiksel testler | Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara. |
11) | Veri analizinde kullanılan istatistiksel testler | Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara. |
12) | Veri analizinde kullanılan istatistiksel testler | Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara. |
13) | Veri analizinde kullanılan istatistiksel testler | Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara. |
14) | Rapor yazma | Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara. |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
Diğer Kaynaklar: | Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||||
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | ||||||||
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | ||||||||
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | ||||||||
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | ||||||||
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |
2) | Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | 4 |
3) | Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | |
4) | Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | 5 |
5) | Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | |
6) | Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Anlatım | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 |