OKL513 Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL513
Ders İsmi: Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER
Dr.Öğr.Üyesi AYSEMİN DURAN
Doç. Dr. ERHAN ALABAY
Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili detaylı bilimsel yaklaşımları ortaya koymak, nitelikli araştırmacı adayları yetiştirmek.
Dersin İçeriği: Akademik araştırmalarda bilimsel yöntem, araştırmaya giriş. Araştırma probleminin tanımlanması, araştırma tasarımı, anket tasarımı, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri. Doğru referans vermek. Yurtiçi ve yurtdışı kütüphanelere ilişkin araştırma örnekleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilimsel araştırma önerisi hazırlayabilir
2) Hipotez oluşturabilir ve hipotezleri test edebilir
3) Örneklem belirleme yöntemlerini bilir
4) Veri toplama tekniklerini bilir
5) Kodlama ve veri girişi yapabilir
6) Verileri analiz edebilir
7) Rapor yazabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
2) Bilimsel araştırmanın önemi Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
3) Bilimsel araştırma önerisi hazırlama süreci Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
4) Bilimsel araştırma önerisi hazırlama süreci Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
5) Literatür taraması Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
6) Hipotez oluşturma Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
7) Araştırma evreni ve örneklemin belirlenmesi Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
8) Veri toplama teknikleri Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
9) Kodlama, veri girişi ve verilerin analiz edilmesi Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
10) Veri analizinde kullanılan istatistiksel testler Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
11) Veri analizinde kullanılan istatistiksel testler Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
12) Veri analizinde kullanılan istatistiksel testler Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
13) Veri analizinde kullanılan istatistiksel testler Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
14) Rapor yazma Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
Diğer Kaynaklar: Karasar, Niyazi (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme 4
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama 5
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 150