OKL514 Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konularİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL514
Ders İsmi: Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Erken çocukluk eğitimi öğretmenlerinin alanda gerçekleşen yenilikleri ve trendleri takip etmeleri, onların çocukların çok çeşitli ve geniş bir spektruma sahip olan gereksinimlerini daha iyi bir şekilde karşılayabilmelerini sağlayacaktır. Bu amaç göz önünde bulundurularak, alandaki yenilikler ve trendlerin öğrencilere tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: öğrencilerin erken çocukluk eğitimi alanında teorik ve araştırma boyutlarında gerçekleşen trendleri ve yenilikleri anlamalarını desteklemektir. Ayrıca, erken çocuk eğitimi profesyonellerinin fen, matematik ve okuma yazmaya hazırlık gibi programın farklı alanlarıyla ilgili bilgi ve becerilere yönelik trendleri araştırmalarını amaçlamaktadır. Çocukların, öğretmenlerin ve ailelerin karşılaştığı zorluklar ve konular (medya) incelenecektir. Öğrenciler teorik ve araştırma ile ilişkili trendleri ve yenilikleri kalite kavramıyla ilişkilendirerek tartışır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Erken çocukluk eğitimi alanında teori ve araştırma ile ilişkili trendleri ve yenilikleri kavrar
2) Çocukların, öğretmenlerin ve ailelerin erken çocukluk eğitimi ile ilgili karşılaştıkları zorlukları tanımlar
3) Erken çocukluk eğitimi alanında teori ve araştırma ile ilişkili trendleri ve yenilikleri kalite kavramıyla ilişkilendirerek açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) erken çocuklukta değerler eğitimi makale
1) Türkiye de okul öncesi eğitim: Ekonomik ve toplumsal kalkınma için erken çocukluk eğitimi makale
2) Okul öncesi eğitiminde devam eden ve beklenen gelişmeler makale
3) OÖE yaygınlaştırmak ve niteliğini artırmak amacıyla yürütülen projeler makale
4) Erken çocukluk döneminde yer alan güncel konular ve sorunlara genel bir bakış makale
5) Dünyada erken çocukluk eğitimi ile ilgili trendler makale
6) Medya ve çocuk: Bilgisayar Televizyon makale
7) ödev değerlendirmesi ödev
8) Okul öncesi eğitimi kurumlarında yabancı dil öğretimi okul öncesi eğitim kurumları ders plan örnekleri
9) Erken çocukluk döneminde matematik ile ilgili bilimsel çalışmalar okul öncesi eğitim kurumları ders planı örnekleri
10) Erken çocukluk döneminde matematik ile ilgili bilimsel çalışmalar okul öncesi eğitim kurumları ders planı örnekleri
11) Erken çocuklukta değerler eğitimi makale
12) erken çocuklukta değerler eğitimi makale
13) erken çocuklukta değerler eğitimi okul öncesi eğitim kurumları eğitim planı örnekleri
14) final ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: alanyazındaki güncel makaleler
Diğer Kaynaklar: alanyazındaki güncel makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme 4
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme 4
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme 4
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme 4
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 30