Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL515 | ||||||||
Ders İsmi: | Erken Çocukluk Döneminde Bilim ve Teknoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ERHAN ALABAY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilim ve teknolojinin çocuk gelişimine etkilerini açıklayabilecektir. |
Dersin İçeriği: | Teknolojin yararları, Çocuklara yönelik bilgisayar programları, Teknolojik araçların çocuğun gelişimine etkileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknolojinin tanımı, önemi ve kullanımı | |
2) | Teknolojinin tanımı, önemi ve kullanımı | |
3) | Teknolojin yararları, Çocuklara yönelik bilgisayar programları, | |
4) | Teknolojik araçların çocuğun gelişimine etkileri | |
5) | Teknolojik araçların çocuğun gelişimine etkileri | |
6) | Çocuk eğitiminde teknolojinin kullanımı | |
7) | Çocuk eğitiminde teknolojinin kullanımı | |
8) | Ara sınav | |
9) | Bilimin tanımı, önemi, amacı ve bilimsel düşünme becerileri | |
9) | Bilimin tanımı, önemi, amacı ve bilimsel düşünme becerileri | |
10) | Çocuk gelişiminde bilimin etkileri | |
11) | Çocuklarda bilimsel düşüncenin geliştirilmesi | |
12) | Bilimsel etkinlikler: çocuklara yönelik yazılımların incelenmesi, | |
13) | Bilimsel etkinlikler: çocuklara yönelik yazılımların incelenmesi, | |
14) | Bilimsel etkinlikler: çocuklara yönelik yazılımların incelenmesi, | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili kaynaklar. |
Diğer Kaynaklar: | Related resources |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |||||
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | |||||
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | |||||
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |||||
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | |||||
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | 3 |
2) | Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | 4 |
3) | Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | 4 |
4) | Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | 2 |
5) | Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | 4 |
6) | Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 13 | 13 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 193 |