OKL522 Türkiye'de ve Dünyada Okul Öncesi Eğitimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL522
Ders İsmi: Türkiye'de ve Dünyada Okul Öncesi Eğitim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bazı ülkelerin eğitim sistemleri konusunda çalışmalar yaparak, öğrencilerin eğitim sistemlerinin benzerliklerini ve farklılıklarını görmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği: Türkiye ve başka bazı ülkelerde okul öncesi eğitim politikaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Türkiye de yapılan eğitim reformlarının bilgisine sahip olabilme
2) Türk eğitim politikalarının sosyo-kültürel temellerini kavrayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Okulöncesi eğitiminin Türk Eğitim Sistemi içindeki yerini görebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dünyadaki Okulöncesi Eğitim ile ilgili gelişmeleri kavrayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türkiye de; Eğitim Reformları, Türk Eğitim Sistemi Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
2) Eğitim Politikalarının Sosyo-Kültürel Temelleri Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
3) Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
4) Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi- Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
5) Avusturya Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
6) Belçika Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
7) Ara Sınav
8) Hindistan Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
9) Japonya Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
10) Fransa Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
11) Rusya Fedarasyonu Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
12) Kanada Eğitim Sistemi- Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
13) Avustralya Eğitim Sistemi- Okul Öncesi Eğitim Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara
Diğer Kaynaklar: Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 7 91
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 13 13
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 170