Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL522 | ||||||||
Ders İsmi: | Türkiye'de ve Dünyada Okul Öncesi Eğitim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bazı ülkelerin eğitim sistemleri konusunda çalışmalar yaparak, öğrencilerin eğitim sistemlerinin benzerliklerini ve farklılıklarını görmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Türkiye ve başka bazı ülkelerde okul öncesi eğitim politikaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye de; Eğitim Reformları, Türk Eğitim Sistemi Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
2) | Eğitim Politikalarının Sosyo-Kültürel Temelleri | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
3) | Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
4) | Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi- Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
5) | Avusturya Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
6) | Belçika Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
7) | Ara Sınav | |
8) | Hindistan Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
9) | Japonya Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
10) | Fransa Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
11) | Rusya Fedarasyonu Eğitim Sistemi - Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
12) | Kanada Eğitim Sistemi- Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
13) | Avustralya Eğitim Sistemi- Okul Öncesi Eğitim | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
Diğer Kaynaklar: | Balcı, Ali (2007). Pegem Akademi, Ankara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |||||||||
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||||||
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |||||||||
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |||||||||
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |||||||||
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |||||||||
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |||||||||
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
2) | Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
3) | Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
4) | Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
5) | Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |
6) | Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |
7) | Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |
8) | Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
9) | Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |
10) | Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Anlatım | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 7 | 91 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 13 | 13 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 170 |