Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL523 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetimi ile temel kavramları sunmaktır. |
Dersin İçeriği: | makale |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetim ve yönetici Kavramı, özellikleri, fonksiyonları, amaçları | makale |
2) | Yönetim ve yönetici Kavramı, özellikleri, fonksiyonları, amaçları | makale |
3) | Yönetim ve yönetici Kavramı, özellikleri, fonksiyonları, amaçları | makale |
4) | Kalite kavramı, Kaliteyi Etkileyen Faktörler,Kalitenin Amaçları ve Kalitenin Unsurları | makale |
5) | Kalite kavramı, Kaliteyi Etkileyen Faktörler,Kalitenin Amaçları ve Kalitenin Unsurları | makale |
6) | Kalite kavramı, Kaliteyi Etkileyen Faktörler,Kalitenin Amaçları ve Kalitenin Unsurları | makale |
7) | ödev değerlendirme | yok |
8) | Toplam Kalite Yönetimi (TKY)Kavramı | makale |
9) | TKY'nin Genel Özellikleri, TKY'nin Yararları ve Amaçları | makale |
10) | TKY Felsefesi ve standartların Gelişimi | makale |
11) | TKY Araçları ve Teknikleri I | makale |
12) | TKY Araçları ve Teknikleri I | makale |
13) | TKY Araçları ve Teknikleri II | makale |
14) | Kaliteyi Artırma Faaliyetleri | makale |
Ders Notları / Kitaplar: | İsmail EFİL, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut TEKİN, Toplam Kalite Yönetimi |
Diğer Kaynaklar: | Adnan ÇELİK,Toplam Kalite Yönetimi, Canan ÇETİN, Toplam Kalite Yönetimi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |||||
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | |||||
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | |||||
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |||||
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | |||||
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | 3 |
2) | Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | 4 |
3) | Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | 3 |
4) | Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |
5) | Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | 3 |
6) | Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme | 5 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |