OKL554 Çocuk Edebiyatıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL554
Ders İsmi: Çocuk Edebiyatı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Türk ve dünya çocuk edebiyatının gelişimini kavratmak, yaratıcı çocuk edebiyatı konusunda bilinç uyandırmak.
Dersin İçeriği: Çocuk edebiyatı kavramı, türleri ve örnekleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dünya ve Türk çocuk edebiyatının ana çizgilerini bilebilme,
2) Çocuk edebiyatı türlerinin Türkçedeki belli başlı temsilcilerini bilebilme
3) Çocuk tiyatrosu, çocuk oyunları, çocuk ve TV, çocuk programları hakkında bilgi sahibi olabilme,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çocuk edebiyatı kavramını algılayabilme, çocuk kitaplarının özelliklerini bilerek kitap seçimi yapabilme,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Çocuk edebiyatının geleneksel(masal, fabllar, efsaneler, destanlar, şiirler-ninniler, tekerlemeler; bilmeceler) ve modern(fantastik öyküler, bilim kurgu) türlerini bilebilme,
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okuma-yazma Kavram Gelisimine Giris makale
2) Okuma-Yazma Kavram Gelisimi Kuramlari makale
3) dil edinimi ve gelişim kuramları makale
4) Doğumdan Baslayan İletisim Gelişimi makale
5) Bütünsel Dil Gelisimi makale
6) Küllturel, Dilsel ve Bireysel Farkliliklarin Okuma Yazma Kavram Gelisimine Etkileri makale
7) Okuma-Yazma kavram Gelisiminin Unsurlari makale
8) Ara Sınav makale
9) Fonolojik Duyarlilik ve Harf Tanima makale
10) Anlam Gelisimi ve Üstbiliş makale
11) Çizim ve yazi gelisimi arasinda iliski makale
12) Çizim ve yazi gelisimi arasinda iliski makale
13) Okuma yazma kavramlarini farkli tekniklerle besleme( kukla,drama, hikaye anlatimi,parmak oyunu, tekerleme, bilmece, sarki, resim, bilgisayar,vb.) makale
14) final ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Ders İçin Önerilen Kaynaklar
A.Ferhan Oğuzkan, Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, Ankara 2b.1979
Alemdar Yalçın, Gıyasettin Aytaş, Çocuk Edebiyatı, Akçağ y. Ankara 2b. 2003, 286s.
İnci San, Sanatsal Yaratma Çocukta Yaratıcılık, İş Bankası y. Ankara 1979
Kemal Demiray, Açıklamalı Çocuk Edebiyatı Antolojisi, Inkılap veİstanbul1977,495s.
Mustafa Ruhi Şirin(Haz): 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, Çocuk Vakfı y.İstanbul 1994, 288s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1987,Gökyüzü y. İstanbul,1987, 689s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1988, İstanbul,1988, 374s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1989, İstanbul,1989, 400s
Mustafa Ruhi Şirin, Çocukluğun Kozası ve Kültür ve Kitap ve Edebiyat, İz y. İstanbul 1998, 141s.
Diğer Kaynaklar:
Ders İçin Önerilen Kaynaklar
A.Ferhan Oğuzkan, Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, Ankara 2b.1979
Alemdar Yalçın, Gıyasettin Aytaş, Çocuk Edebiyatı, Akçağ y. Ankara 2b. 2003, 286s.
İnci San, Sanatsal Yaratma Çocukta Yaratıcılık, İş Bankası y. Ankara 1979
Kemal Demiray, Açıklamalı Çocuk Edebiyatı Antolojisi, Inkılap veİstanbul1977,495s.
Mustafa Ruhi Şirin(Haz): 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, Çocuk Vakfı y.İstanbul 1994, 288s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1987,Gökyüzü y. İstanbul,1987, 689s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1988, İstanbul,1988, 374s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1989, İstanbul,1989, 400s
Mustafa Ruhi Şirin, Çocukluğun Kozası ve Kültür ve Kitap ve Edebiyat, İz y. İstanbul 1998, 141s.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme 4
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme 4
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme 4
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 179