Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL556 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilim Felsefesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin bilim tarihi, bilim felsefesi, bilim ve eğitim kavramları arasındaki temel ve birleştirici prensipler hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır. Ayrıca bilim tarihi ile felsefesinin sosyal yaşamımızda ve eğitim bilimlerindeki rolünü daha iyi anlamak ve öğrenmek dersin temel hedeflerindendir. |
Dersin İçeriği: | Ders sürecinde öğrenciler başlıca bilim tarihi, felsefesi ve bilimin tanımları, birbirleriyle olan ilişkileri, bilim felsefinin doğası ve tarihi, başlıca felsefi akımlar ve bilimsel sürece etkileri, fen bilimlerinin gelişimi, bilimsel sürecin ortaya çıkışı ve ilerleyişi, dünyada fen bilimleri felsefesi gibi konularda inceleme ve tartışma imkanı bulacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Dersin Tanıtımı, Ders Kuralları ve İşleyişi Hakkında Bilgi Bilim Tarihi ve Bilim Felsefesine Giriş | |
2) | Felsefe nedir? Bilim felsefesi ve Bilim nedir? | |
3) | Bilimsel Yöntem Bilgi ve Bilimsel Bilgi, Teori ve Gözlem Ders Projesi | |
4) | Bilim felsefesi ihtiyacı, Bilim felsefesinin doğası Antik dönem bilim ve felsefesi I | |
5) | Antik dönem bilim ve felsefesi II Bilimsel bilginini gelişimi ve Bilimin Tarihsel Süreci | |
6) | Ortaçağ bilim ve felsefesi Skolastik felsefe ve bilim | |
7) | Mezopotamya ve Bilim, Rönesans Avrupası ve Bilim | |
8) | Vize | |
9) | Bilimlerin sınıflandırılması, Günümüzde bilim tarihi ve felsefesinin çalışma alanları | |
10) | Bilim tarihi ve bilim felsefesinden dersler Bilim Felsefecileri ve etkileri | |
11) | Farklı kültür ve toplumların bilime ve bilim felsefesine bakışı | |
12) | Günümüzde bilim tarihi, felsefesi ve bilim eleştirileri | |
13) | Sunumlar | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1)Cemal Yıldırım, "Bilim Felsefesi" 2) Selçuk Kütük, "Bilim Felsefesi Üzerine" 3) Veysel Sönmez, "Bilim Felsefesi" 4) Alex Rosenberg, "Bilim Felsefesi-Çağdaş Bir Giriş |
Diğer Kaynaklar: | 1)Cemal Yıldırım, "Bilim Felsefesi" 2) Selçuk Kütük, "Bilim Felsefesi Üzerine" 3) Veysel Sönmez, "Bilim Felsefesi" 4) Alex Rosenberg, "Bilim Felsefesi-Çağdaş Bir Giriş |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |||||||||
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||||||
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |||||||||
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |||||||||
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |||||||||
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |||||||||
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |||||||||
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
2) | Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
3) | Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
4) | Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
5) | Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |
6) | Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |
7) | Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |
8) | Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
9) | Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |
10) | Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 7 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 7 | 7 |
Ödevler | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 165 |